Astmahäst - Eggersmann??

R

Roanie

Jag har en häst som har astma och har hört att eggersmann ska vara ett bra foder för hästar som är känsliga för damm, hostar etc.

Är det någon som har någon erfarenhet av detta eller vet om något annat foder som fungerar bra på sådant??

Sv: Astmahäst - Eggersmann??

Har ingen egen erfarenhet. Men vet två stycken som använder Eggersmann i detta syfte och de tycker i alla fall att det e kanon;)

Jag har gett mina hästar Eggersmann i snart tre år och är toppen nöjd. Hästarna älskar det! Bra kvalitet och många olika sorter som passar alla hästar.

Gav vår hosthäst Eggersmanns Örtmusli i 1 års tid. Han älskade det men hostan märktes ingen skillnad på mot vanlig musli. Det som hjälpt honom är papperströ, ensilage, bra ventilation och musli i betfor. Sen om det är Eggersmanns musli eller Mustang musli spelar inte någon roll för hostan.

Jag köpte det till min när han var åring. Han vägrade äta det.. :crazy: Han äter bara Krafft... Det tyckte dom på Krafft var bra :banana: men alla andra hästar som fått det har älskat det vad jag vet och det är ett bra foder!

Liknande trådar

Hästvård Hej har precis kokat första satsen av Carrageenörtet och slogs av att det blev som en stel pudding. Trodde det skulle vara lösare i...
Svar
8
· Visningar
710
Senast: Stålvilja
·
Foder & Strö Hej, är rätt ny/okunnig på detta med hästens foder. har bla använt mig av olika foderstatsprogram för att få till rätt foder och rätt...
Svar
5
· Visningar
662
Senast: Cattis_E
·
Foder & Strö Jag förstår att det säkert är en nära på omöjlig fråga att svara på, men jag vill ändå gärna få ta del av andras erfarenheter och tankar...
2
Svar
23
· Visningar
2 083
Senast: Roheryn
·
Hästvård Någon annan här med häst som konstaterats med mild astma? Hästen är otroligt prestationsnedsatt trotts ytterst mild astma. De ska ligga...
Svar
3
· Visningar
384
Senast: Cattis_E
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCVIII
  • Valet i USA
  • Tips i London

Hund, Katt, Andra Djur