• Avel
  • Trådstartare Trådstartare Suuz
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 6
  • Visningar Visningar 957
S

Suuz

Tittade på hästens stamtavla, och började googla på Asterix. Men jag hittar inget? Ingen bild, ingen info alls. Jo, bilder på potäter!

Det var en som kommenterade att min häst ser ut som Asterix, men hur ska jag veta om det är sant? :D

Vad vet ni om denna hingst? Helst foton, så jag får se pållans morfar!

DS
Min häst har inga av de egenskaper som jag läste i en tråd här på buke... Hon är en toffel-delux!

Sv: Asterix

Jag har inget foto på honom, mer än möjligen från någon gammal hingstkatalog. Men googla på hans namn + stamboksnummer, tillsammans inom citattecken, så hittar du nog rätt... :idea:

Jag är ingen expert på exteriör... liknar hon Asterix? (klickbara bilder)
"hon fick nog sin kotighet från Asterix"

Det enda mina extremt otränade ögon kan se är att svansen är vågig :o Men jag tror att pappa Wetano har det också...

Jag har sett Asterix dagl i flera år men tycker inte att han syns alls i ditt sto.
Fotona är tangna i lite svåra vinklar, så det gå inte att se om hon liknar Wetano (mer än till färgen)
Vad menar du med kotighet?

Med kotighet tror jag att hon menade hästens grova leder (hon har x-full i alla skydd t.ex). Jag TROR iaf :angel: Hoppas inte att hon växer mer, risken finns ju (fyller 4 år i sommar).

Vad spännande att du sett Asterix, hur tycker du att han var (i temprament)? Länken som du skickade lät han helt underbar!

Liknande trådar

• Låst
Relationer Gammal användare, men nytt konto, mest på grund av att jag... vet inte, men nästan skäms över mina egna tankar? Jag vet att det finns... 6 7 8
Svar
151
· Visningar
23 823
Senast: Gunnar
·
Avel Hejsan! Jag har letat och googlat överallt för att hitta info om min tyska häst. Men jag får inte fram något. Tänkte om det finns någon...
Svar
8
· Visningar
2 555
Senast: KickiH
·
Avel Hej! Börjar med att be om ursäkt om jag gör några fel då det här är mitt första inlägg :) Har läst många gamla trådar och vet att det... 2
Svar
21
· Visningar
2 882
Avel Hej! Hoppas att det är okej att göra så här :) Är väldigt ny här, så skäll på mig (snällt, tack! ;) ) om jag gör något knasigt...
Svar
17
· Visningar
4 848
Senast: Görel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka