K

kratta

Finns det någon som vet hur asp träd ser ut?, jag har försökt letat på internet överallt .
Asp ska vara jätte bra så att hästarna har något att gnaga på i boxen.
Men jag vet inte vilket träd jag skall fälla. :confused:
Så om någon har något bra tips så är jag tacksam.

Sv: ASP Träd

Asp

Asplöv - Populus tremula
http://www.bioresurs.uu.se/myller/skog/skog_bild/aspblad.jpg
Aspen har rundade blad med tandad kant. Bladskaftet är tillplattat från sidorna. Därför rör sig löven och rasslar även vid mycket svag vind. Om någon är rädd och skakar säger man ofta att han eller hon "darrar som ett asplöv".

Asphänge - Populus tremula
http://www.bioresurs.uu.se/myller/skog/skog_bild/asphangen.jpg
Aspen blommar som många andra av våra vanliga lövträd med hängen och pollenet förs med vindens hjälp från ett träd till ett annat.

Sv: ASP Träd

Sweet skrev:
Vart var du på biologilektionerna i skolan??
Ja det hade varit enklare men jag var nog inte så intresserad justdå. :angel:
Eller så är det alshimers Light

Liknande trådar

Foder & Strö Hej, är rätt ny/okunnig på detta med hästens foder. har bla använt mig av olika foderstatsprogram för att få till rätt foder och rätt...
Svar
5
· Visningar
532
Senast: Cattis_E
·
Fritid Ja, som rubriken säger... Jag är inte jägare, och är den där stadsbon som på sin höjd varit ute på svampplockning som barn (:p). Så...
5 6 7
Svar
133
· Visningar
5 170
Senast: skogaliten
·
Foder & Strö Funderar över om det finns nån forskning kring hur länge en häst behöver tugga för att känna sig nöjd/mätt? Jag vet att hästar inte ska...
7 8 9
Svar
161
· Visningar
11 363
Senast: TinyWiny
·
Foder & Strö Allvetande Buke! Försökt googla på sånt som är giftigt för häst bland frukt och grönt, men får främst fram information om vilka växter...
Svar
0
· Visningar
374
Senast: screen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Kattbilder #10
  • Katt i påse
  • Hemlösa hundar ökar