Åsikter och erfarenheter kring fribetäckning?

Gogo

Trådstartare
Har hittat en hingst som nu hamnat på "funderarlistan", men den står på fribetäckning. Är detta vettigt? Någon som har erfarenhet kring detta?

Det gäller shettis.

Sv: Åsikter och erfarenheter kring fribetäckning?

Jag tror att du har svårt att hitta shettisar som inte går på fribetckning, möjligen att du kan be att få det handbetäckt första gången.
Vi har haft både fri och handbetäckning med våra hingstar, visserligen annan ras, welsh alla sekt. Jag tycker att det har funkat bra, våra hingstar har varit bra mot stona och vi har haft bra koll på när stona har blivit betäckta.

Liknande trådar

Avel Hej! Jag har ett nystartat företag och ska företaga inom avel och har nu två unga lovande hingstar jag vill använda inom avel för både...
Svar
18
· Visningar
1 980
Avel Lite osäker om denna tråden ska ligga under avel eller dressyr. Ni som avlar dressyrhästar, jag är nyfiken på eran åsikt om hur ni...
Svar
8
· Visningar
1 071
Senast: Piaff
·
Avel Hej! Kollat i äldre trådar, men hittar inte riktigt svar som kan passa in på just denna situation. Ber om ursäkt ifall det upplevs som...
Svar
9
· Visningar
1 348
Senast: Anon89
·
Hästmänniskan Lång titel men också en bra sammanfattning. Jag letar föl/åring och tänker mig i första hand en hingst/valack eftersom jag i framtiden...
Svar
9
· Visningar
962
Senast: Askur2017
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka