Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Någon som har asfalt i stallet/stallgången och vill dela med sig av erfarenheter? Undrar också om det kan funka att lägga på äldre betongplatta och isf hur tjockt det bör läggas?
Asfalt eller betong spelar ingen roll ytmässigt om du som beställare beskriver hur du vill ha ytan. Alla varianter från 99% slät till "skrovlig" yta förekommer inom båda belägg beroende på vad du beställer. Lägga asfalt på betonggolv i befintligt stall torde inte röra sig om mer än 4 -5 cm beroende på hur tunt din leverantör kan lägga.
Funderar också på om det är hälsoskadligt för hästarna? Avger ångor? (Kommer vara lösdrift, så hästarna kommer ej bo i stallet, inne för skötsel och enstaka nätter..)
Hm, låter kanske inte som en bra idé ändå..
Har även funderat på gummimatta, men undrar hur det blir eftersom plattan lätt blir fuktig..
Det finns ju sån gummiaasfalt som kliniker har. Halkfritt och väldigt stryktåligt, övriga egenskaper kan jag inte uttala mig om.
Många kliniker har fått problem med det, just att de blir såphala.
Jaha, här är det noll glid alls. Jag höll själv på att trilla omkull sist jag klev in på kliniken för foten hängde inte med
Kan säkert vara olika material hos olika kliniker. Men man ska nog vara noga när man väljer. UDS som ju nybyggdes, de fick lägga ut gummimattor för det var så halt. Hästarna halkade runt och riskerade slå på öronen. Min egen halkade som på is flera ggr. Själv med människoskor var det utmärkt grepp.
Vet att en annan klinik i området fick få golvet omgjort flera gånger för det var så halt, de var redigt missnöjda.
Det finns ju sån gummiaasfalt som kliniker har. Halkfritt och väldigt stryktåligt, övriga egenskaper kan jag inte uttala mig om.