Asfalt i stall

Jobbar på djursjukhus, kan intyga att dessa golv kan vara rätt okej när de är nylagda men så snart de utsätts för lite slitage så blir de helt värdelösa. Våta golv med schampoo eller sådär på är rent av livsfarliga, nya eller ej. Får dessutom flytgjutas om med jämna mellanrum... Men någon modifierad variant av detta golv borde kunnas tas fram. Förstår din tanke!

Jag måste fråga min klinik vilken variant de har eftersom jag upplever dem som så himla bra.
 
Jobbade i stall där det var grus i ute stallgången. Var smidigt att bara kratta rent och inte behöva sopa :), men hade varit smidigare om det var sand eller stenmjöl som topplager för att inte behöva sortera ut småsten från det man slängde på gödselhögen.
Bra också att att kunna salta på vintern så att det inte blev fruset och halt :). Dvs om man nu vill ha ett billigare golv som är jämnt :). Bara att hugga upp stallgången lite och fylla på :)
Vit sand som krattas i mönster är ruskigt snyggt, såg det i ett stuteri i Tyskland :)
 
Jag måste fråga min klinik vilken variant de har eftersom jag upplever dem som så himla bra.

Gör gärna det! Vilken klinik är det? :) Där jag jobbar läggs golven om med jämna mellanrum i de behandlingsrum som används mest, går rätt mkt pengar på det samt att man inte kan använda utrymmena under den tid arbetet utförs samt ca 1 dygn efteråt pga ångorna.
 
Sand i stallgången är väldigt smidigt. Man får hålla den fuktig för att det inte ska damma, men det är väldigt trevligt för ljudmiljön.

Vet inte det jag.. Stod i ett stall med sandgång och tyckte det var underbart i en kvart eller så. Allt, precis allt blev sandigt, sadelkammargolvet var en halv sandlåda på en vecka och hästarna blev hostiga efter någon månad i det stallet.
Men ja, tyst och härligt var det. Och såg trevligt ut!
 
Vet inte det jag.. Stod i ett stall med sandgång och tyckte det var underbart i en kvart eller så. Allt, precis allt blev sandigt, sadelkammargolvet var en halv sandlåda på en vecka och hästarna blev hostiga efter någon månad i det stallet.
Men ja, tyst och härligt var det. Och såg trevligt ut!
Kanske därför de bytte till sten i stostallet på Röttgen gestut i Tyskland :)
 
Undrar just omdet finns någon typ av stallmatta som andas? Skulle ju kunna funka i så fall..
 
Vet inte det jag.. Stod i ett stall med sandgång och tyckte det var underbart i en kvart eller så. Allt, precis allt blev sandigt, sadelkammargolvet var en halv sandlåda på en vecka och hästarna blev hostiga efter någon månad i det stallet.
Men ja, tyst och härligt var det. Och såg trevligt ut!
krävs att man håller efter och vattnar om man har sand, man vet ju hur det är med torra ridbanor t ex.
 

Liknande trådar

Anläggning Jag håller på att se över ventilationen i vårt stall som är av den äldre typen byggt med tjocka tegelväggar och innertak av träplank...
Svar
19
· Visningar
947
Senast: Blyger
·
Trädgård & Växter Jag håller på att anlägga en trädgårdsdamm, och jag tänkte höra om det är någon dammägare här som vill dela med sig av erfarenheter...
Svar
2
· Visningar
308
Senast: cassiopeja
·
Gnägg Här kanske finns någon eller några med erfarenhet av att ha en "sommarhäst" från en ridskola? Skulle ni vilja dela med er av hur det...
Svar
13
· Visningar
2 177
Senast: Shixle
·
Anläggning (Jag testar att ställa frågan i den här tråden istället för att göra en ny i ämnet - gissar att många här har koll.) Hur många här...
2
Svar
23
· Visningar
2 163
Senast: Svartkatt
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp