Sar24BB66

Trådstartare
Hej! Skulle nån kunna förklara lite om artros i leder hos gamla hästar? Om hästen har artros, syns det alltid (värme, svullnad etc.), eller kan det vara så att man inte ser något ''ytligt''? Är det inte så att hästen har ont i början då artrosen är aktiv, sedan blir benet bara styvt? Hur länge har hästen ont/hur länge tar det innan artrosen slutar vara aktiv? Finns det behandling? Hur är det med liniment, Back on Track, massage, stretchning...? Skulle gärna vilja veta så mycket som möjligt om artros, så om ni har något utöver svaren till dessa frågor att tillägga får ni gärna berätta mera (kommer inte just nu på flera frågor...;) )! :laugh:

Sv: Artros

Kom på två frågor till (de mest självklara frågorna ;) ); vad är symptomen och vad händer i benet vid artros egentligen? Jag har förstått att det blir en förändring, nån benbildnad/förkalkning eller liknande, eller?

Liknande trådar

Hästvård Hej. Får snart panik över min häst, vet inte vad jag ska göra med henne. Hon fick mugg/rasp i sommras, inifrån då det var torrt och...
Svar
19
· Visningar
4 241
Senast: Hedwig
·
Hästvård Hej! Var inne på klinik med min häst, som varit svullen i ett bakben (insidan nedanför has till kota) i ett par dagar, idag. På...
Svar
7
· Visningar
2 273
Senast: Sirap
·
Hästvård Jag har ett sex år gammalt sto, importerad från Lettland som unghäst och i min ägo sedan hon var drygt 3,5 år gammal. Den här sommaren...
Svar
10
· Visningar
3 419
Senast: mackan
·
Hästvård Usch jag känner mig jättekluven. Jag har en konvalescent som inte får bli kall över ryggen pga skada. Han är oklippt förutom en ruta...
3 4 5
Svar
88
· Visningar
6 685

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka