Artikeln i Häst & Ryttare

Status
Stängd för vidare inlägg.
J

Josen

Flytta gärna tråden om den ligger fel. I nyaste nummret av Häst & Ryttare ( Sv ridsportsförbundets medlemstidning) så fanns det en "artikel" om att hästens bakbensaktivitet är störst vid skritt på lång tygel, och att samlingen i trav är samma oavsett vilken "form" hästen rids i. Detta vänder väl upp och ner på hur många ser på dressyrridning idag? I alla fall för mig. Åsikter? Fler som läst om det?

Sv: Artikeln i Häst & Ryttare

Det har funnits en tråd om detta.. Ska se om jag kan hitta den och länka åt dig..

Sv: Artikeln i Häst & Ryttare

Hejsan.
Jag bryr mej inte riktikt om den där artikeln. (läste den också) för det är ingen tvärsäker slutsats och det kommer behövas mkt mer forskning på den biten, under tiden tänker iaf jag rida på som vanligt...

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Dressyr Jag har följt vc-finalen i dressyr noggrant. Det gav mig en bitter eftersmak. 90 % av ryttarna red som "kapten krok" dvs med...
2
Svar
35
· Visningar
4 365
Senast: super
·
Träning Jag har en häst som är mer påverkad av andra hästar än de tidigare hästarna jag haft. Lite tydligare förklaringar om olika situationer...
Svar
7
· Visningar
2 672
Hästhantering Min "nya" häst (Eden) som jag köpte i höstas är väldigt påverkad av andra hästar, och det blir inte bättre och jag vet inte exakt hur...
Svar
9
· Visningar
3 082
Senast: Nahar
·
Hästmänniskan Ingen riktigt bra titel, men va sjutton. Suttit å läst lite olika trådar om köpa hästar och annat. Kikade lite spontant på hastnet mest...
Svar
13
· Visningar
3 428

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka