Hazel
Trådstartare
Jag lider sedan många år av depression men det går från att vara helt hanterbart vår/sommar till att vid ungefär denna tiden på året vara daglig önskan om att få slippa leva alls. Varje år under sommaren tänker jag att detta året blir nog bättre, jag lägger upp någon slags plan för att överleva och sen krashar allt. Det enda som faktist hjälper är att åka nånstans där solen skiner (behöver inte vara varmt, bara bra väder) men i verkligheten bor jag i södra Sverige och ser solen nästa gång i mars ungefär.. Jag är dessutom sjukskriven så att bara resa iväg är inte ett alternativ direkt.
Jag har ätit antidepp men slutade på den för nåt år sedan, jag upplevde inte att den gjorde nån större skillnad på det här. Finns det någon antidepp som funkar att ta bara höst/vinter? den jag tog var helt sjöjävlig att sluta på och det känns inte aktuellt att gå igenom det varje vår tex, det tog mer än en månad att trappa ner på medicinen.
Jag äter D vitamin året om samt andra vitaminer så det behöver jag inte tips om
Jag har ätit antidepp men slutade på den för nåt år sedan, jag upplevde inte att den gjorde nån större skillnad på det här. Finns det någon antidepp som funkar att ta bara höst/vinter? den jag tog var helt sjöjävlig att sluta på och det känns inte aktuellt att gå igenom det varje vår tex, det tog mer än en månad att trappa ner på medicinen.
Jag äter D vitamin året om samt andra vitaminer så det behöver jag inte tips om