Årsplanering

E

Eeyore

Hur lägger ni upp eran årsplanering?

Jag funderar på att dela upp året i 6veckors perioder med ett huvud mål/fokusområde och sedan detalj planera dessa 6 veckor, men ändå känna att man har en översikt över hela året.

Tänker såhär...
kommande 6veckor kondition/styrka
därefter 6 veckor (oklart fokusområde...tips?)
nästföljande 6 veckor vår tävlingar 110-120 kasnke?!
osv

sitter på 4åring (blir fem vid årsskiftet) som behöver bygga mycket muskler, men ej riktiig behov av seriös vintervila än då hon ej varit igång ordentligt sedan i somras.

Hur har ni gjort/hur skulle ni göra?
:bump:

Sv: Årsplanering

är inte det lite väl tidigt att hoppa så högt? :crazy:
varför inte börja på 90 1m?:idea:

Hon har redan gått dom höjderna, självklart kommer inte första tävlingen va 120 utan snarare 90-1m men att slutmålet skulle ligga på kanske 115 och ngn 120. men det är ju en prel.plan och får se hur utvecklingen går framåt....

hur kan hon ha gått dom höjderna? om hon bara är 4år?

Hon fyller fem vid årsskiftet, nu har hon inte startat 4års testet men om jag inte missminner mig helt fel det går på 1meter...

Hon har redan gått dom höjderna, självklart kommer inte första tävlingen va 120 utan snarare 90-1m men att slutmålet skulle ligga på kanske 115 och ngn 120. men det är ju en prel.plan och får se hur utvecklingen går framåt....

jojo, men endå.. är det inte lite väl att ha så höga krav på ett barn? :crazy:

5-åringar som ligger normalt i sin utbildning utan att ha haft några längre avbrott (bara lite kortare återhämtningsmetoder) ska ju inte ha några strörre problem att gå 1.20 på sommaren. Det är målet med alla mina unghästar, då man siktar på Scandinavian Open, Falsterbo.

Sen som 6-åring är det 1.30 som gäller, så för en 4-åring är 0.90 & 1 meter alldeles lagom och naturligt om individen känns redo för det. Det är vad min blivande 4-åring ska få prova på nästa år iaf. :)
Lycka till!

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka