Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Hej! Under kåpan finns några rader med info om vidd och sitsstorlek. Första raden har ett serienummer, de två sista siffrorna där visar årtal.
Om sadeln är lite äldre (typ innan 07, egen slutsats baserad på erfarenhet ) så finns inte alltid årtalet skrivet, utan då är det bara ett serienummer. Då får man väl försöka kontakta någon återförsäljare som kanske kan kolla upp det?
Har köpt ett par M & N sadlar på vinst och förlust och märkt att bomvidden skiljer sig MYCKET, inte bara mellan äldre och nyare utan även på sadlar som är från ungefär samma år och har samma bomvidd i siffror. Mitt tips är därför att försöka få på öppet köp, åtminstone en dag om du köper begagnat.
Tack för svar
Generellt , hur bukar bommen skilja sig , smalare eller vidare på gamla eller nyaSåhär har det stått på de jag haft hemma:
08 (år)
17 (tum)
1234 (serienummer)
32 (vidd)
Den sista som jag hade hemma tror jag var äldre och de hade då inte den första raden med, utan bara de andra siffrorna. Har sett äldre sadlar på annons som oxå saknat årtal. Så om det bara står så, så är det nog bara serienumret.
Generellt , hur bukar bommen skilja sig , smalare eller vidare på gamla eller nya
Var kan man hitta mail adress till dom ?Man kan maila M&N så svarar de snällt på hur gammal den är om de får numret under kåpan.
Var kan man hitta mail adress till dom ?