Arrakjackor

escodobe

Trådstartare
Är de så bra som det sägs? Är de värda pengarna? Står i valet och kvalet om jag ska köpa eller inte. Och det får bli min "vardagsjacka" är den snygg nog för det?

Sv: Arrakjackor

Jag tycker de är helt ok. På vintern har väl min tyvärr blivit min vardagsjacka, eftersom jag gårr till och från jobbet med hunden, och då blir det hundjackan.

_MG_3894.jpg

Sån där är min.

Ja, eftersom jag bor på två ställen så är det hopplöst att släpa med sig en finjacka och en hundjacka. Speciellt vinterjackor. Rent bortsett från att jag inte komer ha råd med en finjacka när jag köpt arraken. Men jag har sabbat två vinterjackor med hundgodis i fickorna så den där tvättbara fickan låter bra. Går den ner lite över rumpan?

Jag har Arraks vinterjacka och är nöjd med den. Den är väldigt varm och har inte läckt igenom något. Har dock hört av flera att jackorna spruckit i sömmarna. Min ena ficka har gått sönder, dock är det den fickan med löstagbar ficka som man har hundgodis i, så det gör mig inte så mycket.
I övrigt är den väldigt rymlig - jag trivs med alla fickor (även om det ibland leder till att man tappar bort sakerna i alla skrymslen :angel:). Fördelen med dessa är att hur mycket man än stoppar på sig känns den inte "bullig".
För att svara på den sista frågan; min jacka går ner över rumpan. Dock är den ganska "smal" i nedre kant, så jag brukar dra upp den nedre dragkedjan en bit. Man får inte riktigt ut steget annars...

Dock ska inte regnjackan vara något att jubla över tydligen. Har inte provat själv, men hört att den läcker in.

Ja, eftersom jag bor på två ställen så är det hopplöst att släpa med sig en finjacka och en hundjacka. Speciellt vinterjackor. Rent bortsett från att jag inte komer ha råd med en finjacka när jag köpt arraken. Men jag har sabbat två vinterjackor med hundgodis i fickorna så den där tvättbara fickan låter bra. Går den ner lite över rumpan?

Såhär ser den ut när jag står rakt.
_MG_3895.jpg

Tvättbar godisficka finns, bara det att jag inte använder den. Vet inte om jag är lat eller om jag tycker att handen fastnar i den. Överhuvudtaget tränar jag nog inte så mkt med godis längre, mest boll. Hela jackan tvättas dock ofta!

Liknande trådar

Hundhälsa Står i valet och kvalet att gå över till fryst färskfoder. Detta innebär ju lite utmaningar vid resor eller pensionatvisstelser. Tyvärr...
2
Svar
23
· Visningar
1 725
Senast: Tonto
·
Övr. Hund För att inte kapa sällskapshundstråden. Vad menas egentligen när uppfödare skriver så? Om det är en jaktras och de enbart säljer till...
6 7 8
Svar
145
· Visningar
7 691
Senast: Puffindog
·
Övr. Hund Jag är på jakt efter en ny soffa och funderar på vad som håller sig snyggt bäst när man har hund. Vi har en Malinois och en pudel. Jag...
Svar
2
· Visningar
360
Senast: alex.ha
·
Övr. Hund Runt den 20 januari skrev jag här, och frågade hur man köper en hund. Jag fick massor av tips och råd, och även listor med uppfödare...
Svar
11
· Visningar
1 128
Senast: MML
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Annonsera mera hundar 2
  • Adoptivhund vägrar gå ut
  • Guldfasanerna