Arrak Outdoor jacka

russinbulle

Trådstartare
Skapar en egen tråd, då jag blir knas på Arraks egna svar som gör mig förbryllad.

För 5 år sedan köpte jag min första Arrak-jacka. En brun originaljacka. Enda problemet var att ärmarna va gräsligt långa, men fick då veta att dom är extra långa pga att det aldrig ska "glipa" - detta är nu borttaget och ärmarna ska vara normallånga på jackorna de senaste åren.

Blev sugen på en ny nu (rosa/svart) och mailade dom om detta + om storlekar. Enligt dom är storlekarna nu en storlek mindre ?.....alltså hade man förut XL så bör man köpa en XXL. Frågade om ärmarna och fick mått på en XXL och ändå är då ärmarna enligt dom mått jag fick längre i den än i min gamla XL (som nu då ska vara samma storlek enligt dom) :banghead: Stämmer alltså inte alls om det dels ska vara samma storlek och om ärmarna numera är normallånga (jag fic sy upp rejält då).

NI som haft äldre modellen och köpt en ny nu - hur är det egentligen. Känner att det är bättre att fråga dom som köpt och provat "live" :p Jackan är inte direkt billig, så därav min undran.

Har ju aldrig haft den gamla, men ärmarna är "normala" på min jacka iaf. Alltså inte för långa och inte för korta - det borde väl vara normalt? :p
Jag mätte efter tabellen de har på sidan, med en tjocktröja på också såg jag till att jag hade några cm tillgodo. Jackan passar perfekt!

Har ju aldrig haft den gamla, men ärmarna är "normala" på min jacka iaf. Alltså inte för långa och inte för korta - det borde väl vara normalt? :p
Jag mätte efter tabellen de har på sidan, med en tjocktröja på också såg jag till att jag hade några cm tillgodo. Jackan passar perfekt!
Äh, jag chansade och beställde en XXL - även om det svider rejält att behöva gå upp en storlek jämfört med den förra, men jag mätte om tidigare XL är nuvarande XXL :p Men hellre det än för trång när jag har breda höfter :o:D Ärmarna kommer säkert vara lite för långa (som alltid) men förhoppningsvis inte 15 cm för långa som på förra jackan ;)

Jag har flera jackor från Arrak av de nya modellerna och tycker att de är normala i både storlek och ärmar. Inget konstigt.
Jag har XS normalt och har XS eller XXS (om det finns) i arraks jackor.

Jag har en som ar ett par ar gammal som ar S och kanns for stor, jag tankte bestalla en XS nu och det borde blir ratt da. Jag har antingen S (vanligast) eller XS, sa med @MiniLis kommentar blir det en XS den har gangen.:cool:

Jag har flera jackor från Arrak av de nya modellerna och tycker att de är normala i både storlek och ärmar. Inget konstigt.
Jag har XS normalt och har XS eller XXS (om det finns) i arraks jackor.
Märkligt då att dom säger att jag ska gå upp en storlek då dom ändrat storlekarna ??? Blir det fel kommer jag få spunk när dom sagt så !

Men det jag kan mäta mig till i bröst och midja, så har gamla XL samma mått som nya XXL ? Det skiljer 6 cm mellan storlekarna och det är rätt mycket ändå, så jag vill få rätt :crazy:

Märkligt då att dom säger att jag ska gå upp en storlek då dom ändrat storlekarna ??? Blir det fel kommer jag få spunk när dom sagt så !

Men det jag kan mäta mig till i bröst och midja, så har gamla XL samma mått som nya XXL ? Det skiljer 6 cm mellan storlekarna och det är rätt mycket ändå, så jag vill få rätt :crazy:
Jag har inte haft någon av de gamla, och jag kan tänka mig att det beror på modell också. Men blir det fel så är det väl bara att skicka tillbaka?

Jag har inte haft någon av de gamla, och jag kan tänka mig att det beror på modell också. Men blir det fel så är det väl bara att skicka tillbaka?

Lite dyrt skicka fram och tillbaka bara,men det får blir så - jag måste testa för jag vill gärna ha en ny av den nyare modellen då min gamla håller på att falla isär :) Det är samma modell, men den nyare är lite omgjord.

Liknande trådar

Utrustning Jag skulle behöva en ny stalljacka inför vintern och funderar över var jag ska leta för att hitta en som funkar när man ser ut som en...
2
Svar
22
· Visningar
2 525
Senast: minimal
·
Relationer Varning för vääääldigt långt inlägg! Jag skriver sällan personliga saker här men nu känner jag att jag skulle behöva andras syn på...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
26 359
Senast: alazzi
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Kan ni fatta? Jag har hunnit fylla 30. Det är helt galet så fort tiden går. Något annat som också är galet är att jag fortfarande inte...
2 3
Svar
49
· Visningar
12 701
Senast: Saeta
·
Hundhälsa Min 4 åriga tik har börjat kissa inne nattetid helt plötsligt. Jag skulle behöva lite råd och inputs för nu har idéerna tagit slut på...
Svar
7
· Visningar
11 899
Senast: Nominous
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka