S
smiling_sun
Vad är det som gör skillnad på Arnika gel och arnika liniment? Vad är det arnika gel gör för nytta?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Elektron skrev:Kan du inte använda rätt knapp när du skriver meddelanden? För det där var inte till mig tror jag.
Elektron skrev:Citat-svar/Svara på detta/Snabb-svar i rutan på det meddelande du vill svara.
Reebok skrev:Jag använder Arnika när jag masserar hästen, liniment använder jag för att lunga ner benen efter ett hårt träningspass eller liknande. Det var min (eh, nej;hästens) massör som rekommenderade Arnika som massage medel, och jag min nöt frågade inte så noga varför. Så min förklaring är den enda som jag kan ge. Hoppas någon annan kan förklara bättre här!
Tinen skrev:Hon gjorde ju rätt senaste gången, så behövde tydligen ingen förklaring
Elektron skrev:Och jag behövde inte få förklarat att gel är lättare att hantera, det ligger liksom i sakens natur.
Jag är 99 % säker på att innehålet i gelen och linimentet är detsamma, det är bara formen som skiljer. Och ska man göra våtvarmt omslag är det lämpligt att använda det som blir vått, dvs linimentet, annars föredrar jag personligen gelen.
Elektron skrev:Hur kan du få det till att jag sa något annat än det du säger nu? Innehållet är detsamma men formen skiljer. Känns mest som du märker ord.