åringen har tunnat ur

A

AlterPride

har en åring som alltid har vart rund och go (nästan fudnerat på om hon vart för fet ett tag :o )
Men nu under betet har hon tunnat ut :crazy:
Jag har misstänkt att de var tunnt bete och här fick jag ju facit i hand.
Hon är inte förskräkligt mager men man känner lätt revbenen.
Jag har nu börjat stödfodra hästarna med hö som jag tyvärr inte har någon hö-analys på :smirk:
Men dom äter ju hellre gräset än höet iaf.

Vad skulle ni göra?
Jag ska så fort som möjligt flytta över dom på ett annat bete som ser finare ut.
Men under tiden?
Kraftfoder?
Dom får självklart mineraler sedan förut.

Sv: åringen har tunnat ur

Jag tycker du har bra resonemang själv, men kolla att de är ordentligt avmaskade först bara... Hjälper inte dina egna ideér
sen, så kanske man ska överväga ett blodprov. Det är svårt
att ge kraftfoder tillsammans med ett hö utan analys bara...

Sv: åringen har tunnat ur

Ger min åring kraftfoder nu även fast han går på bete. Kan ju vara så att den har kommit in i en växperiod och behövder lite extra energi just nu.

Liknande trådar

Foder & Strö Jag kan börja med att säga att jag inte har fånghästar, men är medveten om risken att få det med lättfödda ponnyer.Vad är era bästa knep...
Svar
7
· Visningar
1 582
Senast: Ajda
·
Foder & Strö Hej även jag skulle vilja ha lite tips hur jag ska tänka vad gäller foder. Halvblod, fri tillgång på hösilage. TS 77% Råprotein 108 g...
Svar
17
· Visningar
1 229
Senast: Zamira
·
Foder & Strö Har en nybliven valack på 2,5 år. Kastrerades slutet på oktober och började fter det RASA i vikt. På ca en vecka gick han från fint hull...
Svar
13
· Visningar
1 565
Senast: Smokey
·
Foder & Strö Det är första gången jag gör höanalys och jag tror att jag har extremt dåliga hövärden.. Det är till mitt lättfödda islandshäststo, 9...
2
Svar
23
· Visningar
4 803
Senast: Eliin98
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Hemlösa hundar ökar
  • Målbilder för trubbnosar.