Åringar-lösdrift?

R

RebeckaKihlberg

Har fuderat på att ev. köpa en till shettis, då en åring som jag är lite sugen på.
Men, frågan är om jag ska ha ponnyn på lösdrift tillsammans med andra o dess ålder eller stalla upp på stall precis som "vanligt", och med äldre hagkompisar?

Tycker lösdrift känns bra då ponnyn ju får chans att vara häst och så, nackdelen är ju den att här där jag bor är de ONT om lösdrifter och dom som finns ligger miltals ifrån mig och sen blir de ju en "brist" på hantering också!

Hur hade nu gjort/hur gör ni?

Sv: Åringar-lösdrift?

Har min åring uppstallad pga att jag inte fått tag på lösdrift nära. 2 åes hingstarna går på lösdrift 40 mil hemmifrån :cry: men jag vet att de mår bra och att de hanteras ofta :)

har mina två småttingar, en född -03 och en -04, på lösdrift. Det funkar superbra och de mår sååååå bra. Den äldre är välmusklad och fin och båda är glada och nöjda. Nu har jag stoet mitt på box i det stallet, så jag är där varje dag, så hanteringsfrågan är för mig inget problem. Jag hanterar dem regelbundet, går ut och pratar med dem, tar in i stallet, promenerar...u name it. Jag tror att det är super för unga hästar.

Inget är säkert än, "borde" ju skaffa mig ett sto,men sen är de nått med mig & hingstar...det är en lite hingst e: Dalgårds Disco ue:Jolly Roger of Marswood

Men vi får se....går här och drömmer lite smått, så vi får se hur de blir!!

Ok... Från Dalsgårds?

Tycker också att du ska ha ett sto - tänk om Barre blir godkänd nån gång i framtiden! :)

Nä, samma uppfödare osm Barre,men har varit inne och kollat på Dalgårds hemsida..å man är LITE sugen.
Sto är ju en fördel på så många sätt, speciellt när man inte har eget stall, vet ju bara hur de har varit med box till Barre.

Får väl fundera lite till,men sugen är jag...blir nästan som ett beroende med shettisar...lånar ju ut Barre nu...fick hem Shetlands-tidningen förra veckan & GISSA om man blev sugen på att ställa ut och med bruksdagar osv.

Lovar att medela om jag hittar nått intressant!!

Disco är ju en fin kille ju, och Dalsgårds har ju en hel del trevliga individer ju he he
Jag var hos dem idag igen *S* och pratade skit.
Ja hur går det för din lilla ska han starta på trav eller?

För en shettis tycker jag lösdrift låter som en bra idé.

Jepp, uppfödaren skickar sina ston till Dalgårds vart år, så lite koll på dom har jag.
Jepp, mitt monster åker ner till Svedala på onsdag för att bli travponny ...kommer kännas tomt,men vill ändå att han ska få testa på de, går de så går de.

Nästan reklam va? ;)

Fast de har ett sto på salusidan som jag GÄRNA skulle vilja ha, tror du kan lista ut vem... :)

Var det inte du som sa att du INTE skulle ha hingst igen?? :angel: :angel: :D
Hoppas allt går bra med Barre! :love:

Vi får väl se...inget "bestämt" än,men är ju SÅ suuuuugen :love:
Barre åker nu på onsdag & så får vi hoppas han trivs och har lite potensial för travet

*S* jo nästan reklam men inte för mitt egna stuteri ju ;-)...
Men det kan ju inte hjälpas då de har så fina hästar ju, tyvärr så har den ena 3 åringen som de sålde till findland dött dör men jag vet inte riktigt av vad men vad vi kunde tyda det till så är tarmvred det mest troliga.

Min dotter tävlar nämligen i ponnytrav med våra shettisar och just nu håller vi på med Dee-dee och hon är skitduktig har haft vagn och blivit körd i paddocken utan några problem , hon tror jag kan bli bra på travet.
Ska snart börja med Nisse också tror jag eftersom jag ev har tänkt visa både han och Bonzo på hingstpremieringen så kan det vara bra för Nisse som är så hingstig men han blir nog inte lika kul att köra in *S*

Om du är sugen på ett sto, så kan jag tipsa om en fin åring, med mycket bra stam. PMa om du är nyfiken....
Fast hon är bara till salu till rätt person...;)

Du visade Bonzo i Värnamo nu i sept?..eller de kanke är en anna Bonzo?*förvirrad* :confused:
Barre ska visas igen,men när vet jag inte, det beror lite på hur de går på travet för honom också, i och med att han är ganska så smäcker i typen som han är nu så kommer han ju li ordentligt slimmad när han ska hårdtränas, så innan han visas så får han väl ha ett tag på sig att bli uppgödd :D

Jag vet exakt vilken hingst du menar, var själv sugen på honom i höstas, men så blev det ju en annan..... Du vet vem! Fire hälsar till brorsan! :)
Själv har jag mina på lösdrift, men så har jag ju den hemma på gården, så för mig är det inga problem med hanteringen. Har ibland funderat på att ta in andras hästar oxå, men det har inte blivit så. Det finns så många som har så orimliga krav. :crazy:
Fast om du skulle vilja, så kan du ju höra av dig, allt går ju att diskuteras. ;)
Lycka till med Baron nu!

Nämen hejsan :) !!
Hoppas att är bra med Fire, Baron åker till Svedala i morgon till sin fodervärd, tänkte att han skulle få gå på travet nu och få chans att mogna lite och så innan jag visar igen.
Du får säga till när du tänk visa Fire så får jag åka upp och kolla.

Ska fundera nu i veckan om jag ska börja ta de seriöst med "Rocket" eller hur jag ska göra, får ringa uppfödaren också...han kanske är tingad..vem vet :smirk: .
Men du får gärna höra av dig om de är så att du kan tänka dig och inkvartera en buse till i vår ;) .

Ha de fint

/Becky & "Barre"

Senast ändrad av en moderator:

nope Bonzo visade jag i Gråmanstorp han heter ju egentligen Slättens Bonzo ;-).
Det bästa mot för smäckra hästar är bete även om de går på travet Lina som vi har som går på travet blir ju adlrig tjock och hon går på bete + att hon får kraftgrov på sommaren

Liknande trådar

Relationer Jag och pojkvännen har börjat prata om att flytta ihop, det i sig är inget stort eller konstigt. Men vi bor 18mil ifrån varandra och med...
Svar
0
· Visningar
571
Senast: Myzan87
·
Hästmänniskan Jag har nyligen köpt en häst som nu gått på lösdrift i några år. En 8-åring som senast stod på box vid typ 4-5 års åldern. Ägaren säger...
Svar
19
· Visningar
2 239
Senast: Tilde789
·
Hästhantering Jag har ett helt fantastiskt halvblodsto som alltid har fungerat med alla hästar hon gått med. Unga, gamla, stora som hus, småttingar...
Svar
5
· Visningar
2 575
Senast: Stereo
·
Hästvård Har en så frustrerande situation hemma.. Jag bor på landet. Har byggt ett eget litet stall med 2 boxar. Har en stor hage med stor...
2
Svar
29
· Visningar
4 895
Senast: Fiorano
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar