Vet att det fortfarande är många som inte kastrerar sina katter som håller till både utomhus och inomhus. Min stora fråga är VARFÖR låter man dom vara okastrerade?? När vi köpte första katten, bondkatt som var en hona var den en självklarhet att kastrera. Vi hade henne inne tills det var dags. Visst är kattungar det allra sötaste och goaste som finns, men det fick vi avstå. Köpte sedan ännu en hona, denna från KattKommando syd och då var vi tvingade att kastrera - vi hade ändå tänkt göra det.
Folk häromkring förstår inte varför vi kastrerar.... "det är ju så gulligt med kattungar".
Vi har besök av flertalet okastrerade hankatter i stallet. Inget populärt kan jag säga! Det verkar som folk hellre köper hankatter för då behöver man inte kastrera i och med att hankatter inte föder ungarna så är det inte hankattägarens problem.
Så nu vill jag höra vad ni har för åsikter angående kastration.
Varför kastrerar ni era katter?
Varför kastrerar ni inte era katter?
Mår honkatter sämre om de aldrig får en kull med ungar?
Folk häromkring förstår inte varför vi kastrerar.... "det är ju så gulligt med kattungar".
Vi har besök av flertalet okastrerade hankatter i stallet. Inget populärt kan jag säga! Det verkar som folk hellre köper hankatter för då behöver man inte kastrera i och med att hankatter inte föder ungarna så är det inte hankattägarens problem.
Så nu vill jag höra vad ni har för åsikter angående kastration.
Varför kastrerar ni era katter?
Varför kastrerar ni inte era katter?
Mår honkatter sämre om de aldrig får en kull med ungar?