Arg kattunge

Celija

Trådstartare
Igårkväll hämtade vi en urgosig och busig kattunge på 15 veckor.

Allt har gått jättebra, det enda jag undrar över är att han ibland verkar få något ryck där han blir jättearg och så klöser han och bits, ruskigt hårt. Det är inte så ofta, och annars är han helt okomplicerad, men ibland så om man ex. sitter vid datorn så han han kloa sig fast i armen och börja gnaga på en, och han åtminstone ser arg ut.

Det gör grymt ont och jag brukar bestämt knuffa bort honom och säga fyyyy eller neej med mörk och arg röst men jag undrar mest om det är något ovanligt och kanske början på en beteendestörning eller om det bara är en kattunge med mycket humör som dessutom testar gränser?
 
Sv: Arg kattunge

Det är fullt normalt beteende för en kattunge. :) Han tränar sig på att döda byten genom att leka. Lägger han öronen bakåt också?
Det bästa är att antingen stöta ifrån honom som du gör och ignorera honom en stund så det inte är något kul eller bara hålla armen stilla för att inte uppmuntra hans jaktinstinkt men det är så lagom lätt om han tar i ordentligt, det förutsätter också att han släpper direkt man är stilla.
 
Sv: Arg kattunge

Ja precis, med öronen så där bakåt så kommer han och sätter gaddarna i en. Jag puttar som sagt bort honom och morrar neeeej men det kanske är för elakt att säga åt honom också. Men då vet jag!

Jag är livrädd att han ska ha fått något men efter att ha varit helt helt ensam i en lägenhet i fyra dar nu innan han kom till oss.
 

Liknande trådar

Övr. Hund Min tollare fyller 2 år i slutet av mars. Han är en underbar hund med mycket energi och glädje. Vårt (eller egentligen mitt) problem är...
2 3
Svar
50
· Visningar
9 535
Senast: AlmostEasy
·
Katthälsa (Långt inlägg) Hej! Jag har en hankatt (okastrerad, ska kastreras imorgon) som är ca 9 månader. Han ska alltid vara med överallt och...
Svar
6
· Visningar
2 424
Senast: Cattis_E
·
Katthälsa Nu frågar jag igen ang. min kattunge som egentligen är jättego. Ibland blir han nämligen arg (tror jag då) och inte så där lekarg när...
Svar
6
· Visningar
2 847
Senast: Sassy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp