Både på insta och fb så står det en massa av den här typen: äntligen ingen djävla ridsport, så skönt att man vet att Peder Fredriksson inte vinner. OsvVilka skadeglada kommentarer?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Både på insta och fb så står det en massa av den här typen: äntligen ingen djävla ridsport, så skönt att man vet att Peder Fredriksson inte vinner. OsvVilka skadeglada kommentarer?
Det är klart att vi ska tå bakom Goop om vi är hästmänniskor här inne. Inte för att reta någon. Utan just för att travsport ÄR en HÄSTsport. Och som sagt Goop HAR gjort väldigt bra ifrån sig under året.
Jag ska rösta, mest för att det verkar reta många. Jag ogillar travsport egentligen men det börjar bli lite underhållande hur alla reagerar på att någon sport med en häst i vinner.Dags kanske att vi alla står bakom Goop den här gången.... Alltid retar det det någon....
Varför läste jag titel till artikeln som "vem vinner Ridsportens Jerringpris 2018"? Sen läste jag igen och insåg att det stod "radiosportens" oooops, måtte va trött eller nått.Idrottsgalan är i kväll kl 20.
Omröstningen till Jerringpriset har varit stängd över helgen. Den öppnar igen i kväll, med färre kandidater att rösta på.
Oavsett vem Ni håller på, kom ihåg att rösta!
https://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=179&artikel=7134240
Jag håller med. Jag tycker Stina skulle fått det.Lite trist att Sarah vann årets kvinnliga idrottare igen. Har inget emot henne, men tycker det hade varit roligare om Frida eller Stina vann. Är lite tjatigt liksom.
Ja det sa han.Vad var det där? "Armand har startat sin säsong, tyvärr inte med så bra resultat", sa han så?
Vad märkligt att säga där.Ja det sa han.
Håller nu tummarna för Hanna
Mondo hoppade inte bra i säsongsstarten så det var väl mest bara ett konstaterande av fakta.Vad märkligt att säga där.
Hoppades också på Hanna!
Fast hade hopplandslaget varit nominerat i år hade jag nog ändå röstat på Hanna eller Mondo. Bägge deras prestationer var helt outstanding. Dessutom är årets största sportögonblick för mig när Hanna och Mona står och kramas och gråter efter Hannas guld.När Peder vann Jerringpriset förra året fick han 288 825 röster. 2017 fick han 273 760 röster. Hanna Öberg fick 129 223 röster igår... just saying...