På vilket sätt menar du att det är skevt - att silvret 2003 glömdes bort?Nej, jag jämför damernas VM-silver med herrarnas kvartsfinal.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
På vilket sätt menar du att det är skevt - att silvret 2003 glömdes bort?Nej, jag jämför damernas VM-silver med herrarnas kvartsfinal.
Och i simning delas det ut mängder med medaljer för ganska liknande uppgifter.Ja men de är ju skitmånga som delar medaljen också, alltså många individer på en medalj.
Silver slår de som inte ens kommer till final.På vilket sätt menar du att det är skevt?
Så det lag som vann vm-guld i stövelkastning 2003 var mycket bättre än damlanslaget i fotboll?Silver slår de som inte ens kommer till final.
Ja. Men varför pratar vi om detta i denna tråd?Silver slår de som inte ens kommer till final.
Om de vann över damerna i fotboll så var de bättre, självklart. Du menar att damernas VM-silver 2003 inte var någon prestation värd att nämna för att det var, damer som spelade? Medan herrarna som inte ens tog sig till final är lika fantastiska som herrlagen 1958 och 1994?Så det lag som vann vm-guld i stövelkastning 2003 var mycket bättre än damlanslaget i fotboll?
Eftersom en kvartsfinal tydligen är en prestation i klass med 1958 och 1994 medan damernas 2003 försvinner i dimman.Ja. Men varför pratar vi om detta i denna tråd?
Jag menar ingenting om damernas prestation 2003 ännu i den här tråden.Om de vann över damerna i fotboll så var de bättre, självklart. Du menar att damernas VM-silver 2003 inte var någon prestation värd att nämna för att det var, damer som spelade? Medan herrarna som inte ens tog sig till final är lika fantastiska som herrlagen 1958 och 1994?
Eftersom en kvartsfinal tydligen är en prestation i klass med 1958 och 1994 medan damernas 2003 försvinner i dimman.
Annars tolkade jag dig som attOm de vann över damerna i fotboll så var de bättre, självklart. Du menar att damernas VM-silver 2003 inte var någon prestation värd att nämna för att det var, damer som spelade? Medan herrarna som inte ens tog sig till final är lika fantastiska som herrlagen 1958 och 1994?
Eftersom en kvartsfinal tydligen är en prestation i klass med 1958 och 1994 medan damernas 2003 försvinner i dimman.
För att det är så hög konkurrens inom fotbollen så den prestationen värderas högre än placeringen dvs den prestationen är typ lika bra som ett VM-guld i hockey eller skidåkning pga konkurrensen.
Hockey spelas i väldigt få länder och fotboll i nästan hela världen förutom usa (liten sport i usa)Fast är det mindre konkurrans i hockey än i fotboll verkligen? Jag tänker mer att Sverige är rätt kassa på fotboll och har varit det väldigt länge?
Fast så liten är väl inte sporten där idag?Hockey spelas i väldigt få länder och fotboll i nästan hela världen förutom usa (liten sport i usa)
Det är en ganska liten sport. Dyr att utöva och stora delar av världen har ingen tradition när det gäller vintersporter.Fast så liten är väl inte sporten där idag?
Ja, det är MYCKET mindre konkurrens i hockey jämfört med fotboll.Fast är det mindre konkurrans i hockey än i fotboll verkligen? Jag tänker mer att Sverige är rätt kassa på fotboll och har varit det väldigt länge?
Ja han var fantastisk!Den idrottsprestation som berört mig mest i år är Mondo Duplantis EM-guld i stavhopp. Han får mina röster i år. Trots att jag normalt tycker att stavhopp är rätt trist (och bedrööövligt tråkigt att arrangera, för det tar sån tiiiid….)
Fotboll syftar jag på i USA.Det är en ganska liten sport. Dyr att utöva och stora delar av världen har ingen tradition när det gäller vintersporter.
Då förstår jag, det gör det mer begripligtFotboll syftar jag på i USA.