Årets hästklippning..

Penny_Lane

Trådstartare
.. är i gång på Landstyle..

Häst 1 av 5 är klippt..;) Bara vanlig jaktklippning denna gång.. om en månad ryker all päls på de stackars djuren..;):D

Sv: Årets hästklippning..

Hmm.. jag vet inte, men jag tror att jag gjort tvärtom.. klippt hela hästen nu, och sen klippt jaktklippning lite längre fram mot vintern, eftersom de då behöver lite mer päls. :)

Det är iallafall så min plan ser ut för min kuse..

Men pälsen va så kort så det behövs knappt.. Man kan fortfarande linementa utan att håret är i vägen.. Fram i oktober november när det är 2 cm långt då är det ivägen..

Okej, men jag tänkte mest på om man helklipper hästen nu, så hinner den (förhoppningsvis inte) pälsa på sig helt igen innan man klipper jaktklippning.. (så ser min plan ut iallafall)

Iofs så ser min häst redan ut som en grizzlybjörn, men så länge han är ute dygnet runt får han snällt behålla sin päls. Så därför tänkte jag helklippa först, och sen när det vuxit ut en del jaktklippa honom inför de kallare månaderna.

Jag klipper helt först och om jag ska ändra så gör jag det sedan. Det blir så fult när det växer ut om man klipper hela sen, för då får pälsen olika färg.

Allt bort bort bort bort! :)

Har en blåögd cremefärgad som är ett aber att hålla ren om hon inte är helklippt och nästan heltäckad (inte riktigt men jag skulle vilja linda in henne från topp till tå så länge det inte är snö ute...) :crazy:

Liknande trådar

Hästvård Hej! Mitt vuxna islandshäst sto på 12 år har för några månader sedan påvisat ”svaga” bakknän och ”problem” med patellan. Vi har...
Svar
9
· Visningar
684
Senast: tara
·
Hästvård Behöver lite input! Häst som vid två tillfällen (med två år mellan) visat lättare koliksymptom denna tiden på året i samband med vårsol...
Svar
10
· Visningar
937
Senast: Ray
·
Hästvård Min häst är född 2005 och är alltså 19 år. Jag har haft henne i 9 år. Hon kommer från Irland med okänd historia och har haft en del...
Svar
1
· Visningar
981
Senast: Sirap
·
Foder & Strö Tjo, ja även om det fortfarande är flera dm snö på backen så går ju tankarna mot sommaren 🙈 Lite nyfiken på era erfarenheter av olika...
2
Svar
30
· Visningar
2 437
Senast: Shixle
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar