Årets Häst 2005

Sv: Årets Häst 2005

Järvsöfaks tycker jag, men är ju Hälsingebo oxå.. :)

Kung Lavec så klart! :love:
Kompisen har ju hand om honom hos Båth!!

kung5.jpg

AnnaJue skrev:

Blir Järvsöfaks Årets Häst 2005 får de banne mig göra om röstningsförfarandet!

Alltså...han är en bedårande, fantastisk travhäst.
Men de prestationer han gjort i sin lilla krets, vilket kan liknas vid KM i Hälsingland, kan aldrig jämföras med det som varmblodstravarnas toppar gjort.
Tex Conny Nobell, Steinlager och Gidde Palema.

Men just för att han är så himla charmig så tas fokus bort från prestationerna,
och folk som inte annars skulle rösta, de röstar på honom. Med hjärtat.

:bow: Håller med. Tyvärr tror jag Järvsöfaks blir årets häst.:smirk:

Jag röstade på Conny Nobell, den häst jag anser har gjort bäst prestationer under året.

Jo, iofs så har du väl rätt. Han har inte gjort lika mycket prestationsmässigt.

Jag röstade på honom för jag tänkte tillbaka på hans sjukdom som han hade och att han kom tillbaka så pass bra att han t.o.m. slog världsrekord och återigen visade sig allra bäst inom kallbloden.
Så ser jag det.

Om man ser det som en tävling om de bästa prestationerna inom tävlingssammanhang så borde ju Conny Nobell ta hem priset.
2005, 12 starter - 10-1-1 inkört: 5 755 500 kr rek. 11,6ak
Vilken häst!

Som du säger. Folk röstar på Järvsöfaks för han ligger varmt om hjärtat och för att han är en sån "charmör".

Anna

Edit: Egentligen ska man nog rösta på den häst som gjort det bäst under året ur tävlingssynvinkeln.

Du har en poäng, Anna.
Det finns en tråd som avhandlar Årets Häst 2005 tidigare,
och där skriver jag att Järvsöfaks borde få ett pris typ "Årets Bragd".
Men att han är charmig, det kan vi verkligen enas om! :D

*knapplån*
Ikväll avgörs det :)
Är det nån som kan berätta för en annan om det här kommer att visas på TV? I så fall tid/kanal?? :confused:

Prakas skrev:
Blir Järvsöfaks Årets Häst 2005 får de banne mig göra om röstningsförfarandet!

Alltså...han är en bedårande, fantastisk travhäst.
Men de prestationer han gjort i sin lilla krets, vilket kan liknas vid KM i Hälsingland, kan aldrig jämföras med det som varmblodstravarnas toppar gjort.
Tex Conny Nobell, Steinlager och Gidde Palema.

Men just för att han är så himla charmig så tas fokus bort från prestationerna,
och folk som inte annars skulle rösta, de röstar på honom. Med hjärtat.

Hallå!? Han har varit dödssjuk och kommit tillbaka! startat 18 gånger 2005 och vunnit 16! Han har vunnit Elitkampen för kallblod + att han slagit världsrekord!! Vad mer kan man begära! Det är ju inte lika mycket pengar i kallblodsloppen så det är ju så klart att han inte kan tjäna så mycket som varmbloden! Jag ser ingen anledning att inte skulle bli årets häst!
Go Järvsöfaks säger ja! :idea:

Skulle Pippis kuse "Herr Nilsson" vara nominerad till årets häst så skulle han nog kunna vinna den titeln också.

Så länge som prestationer satta i förhållande till motstånd och svårighetsgrad verkar sakna betydelse iaf?

Liknande trådar

Ridning Hej! Jag köpte en häst i november. Hon stegrade över första gången jag satt upp, kollade hos veterinär och sadel som var ok. Vi...
Svar
19
· Visningar
1 703
Hästvård Jag har en häst med fyra vita strumpor och rosa hud därunder. Har under de senaste åren drabbats av olika grad av mugg/rasp under senare...
Svar
8
· Visningar
942
Senast: Fiorano
·
Hästvård Min häst är född 2005 och är alltså 19 år. Jag har haft henne i 9 år. Hon kommer från Irland med okänd historia och har haft en del...
Svar
1
· Visningar
997
Senast: Sirap
·
Hästhantering Hej! Jag känner att jag måste få bolla lite med folk som har mer vana av sånna här typer av hästar än mig. I ungefär ett år nu har jag...
Svar
6
· Visningar
1 231

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka