årets första start!

Sv: årets första start!

Vår debut blir Qvinnersta. Kommer rida 2 eller 3 debutant och sedan gå upp till 1 m. Red debutant i sommras/höstas med bra resultat förutom dressyren :eek: . Har övat hårt i vinter och siktar på att kunna prestera kring 55 - 60 straff i allafall....förra året låg jag på runt 70 ge och ta några straff..inte roligt, pinsamt!!

På tal om diskussionen om att gå ut i terrängen när man misslyckats i banhoppningen så fick jag göra det förra året. Var felfri i banhoppningen , men hade hoppat kombinationen som tillhörde 1 m klassen istället för 0,90:crazy: :crazy: .

Det var två identiska kombinationer som låg bredvid varann på en diagonal, jag hade till och med gått fel bana. Den ända ursäkten jag hade var stress och att det var mkt dåligt uppmärkt, det tyckte till och men överdommaren och hoppdommaren.

Jag red en felfri terräng på hinder, men ganska mkt för fort ....lättsprunget, många red snabbt :banana: :banana:

Tycker däremot att det är mkt dåligt att de släpper ut folk med mer än 20 hinderfel = farligt.:eek:

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Hästnyheter Över 670 hästar gjorde under torsdagen sin första start under årets unghäst-VM i hoppning. I den svenska truppen tog sig två hästar i...
Svar
0
· Visningar
128
Senast: Gunnar
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter OS i Paris har startat med fälttävlan och dressyrmomentet, där Sveriges första ryttare Sofia Sjöborg gjorde en imponerande debut. Efter...
Svar
0
· Visningar
152
·
Fälttävlan Min dotter är anmäld till sin första fälttävlan med sin ponny. En p70. Vad ska vi tänka på? Jag är inbiten islandshästryttare med noll...
Svar
11
· Visningar
1 193
Senast: Ajda
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Ett säkert vårtecken är när årets första föl i russflocken på Lojsta hed, Gotland, kommer till världen. Den 24 april föddes ett litet...
Svar
0
· Visningar
296
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Autistisk bror
  • Pusseltråden
  • Positiva tråden del 2

Hund, Katt, Andra Djur