W
Wiiie
Sv: årets första start!
Det blir nog Tranemo första för mig.. Längtar..
Det blir nog Tranemo första för mig.. Längtar..
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Nån som vet om det är något maxstraff på dressyren som gör att man inte får gå ut på terrängen?
Nej det finns ingen.
Fast jag anser att det borde finnas.
Nej, det finns ingen sån regel (tyvärr...)
Jag tycker tom att man kunde ha hårdare gräns än 50% / 75 straff för godkänt resultat och start i terrängen....
Joho! Du måste få 50% i dressyren för att få gå ut i terrängen. Tror den regeln varit med lika länge som att du inte får gå ut med mer än 16 fel i hoppningen. Har för mig att de gjorde de ändringarna samtidigt? Någon som kommer ihåg?
kanske man kunde ha en regel med undantag för unghäst då?fast jag kan tycka att 75 är tufft, iallafall i 90. En unghäst som inte orkar bära sej får ju ibland (om ingen kändis rider) omkring 75. Den kan ju funka hyfast i hopp och terr utan att det är farligt.
Däremot har jag svårt att förstå en 10-årig häst som får 98 straff i dressyren i 90, kan den ryttaren hantera hästen i hoppning och terräng?
Från TR
"Ekipage som vid endagstävling erhållit 5 nedslag eller mer än 20 hinderfel får ej starta i terrängmomentet."
Känns onödigt att skriva ut "5 nedslag" och "eller mer än 20 hinderfel"
hade väl räckt med mer än 20 hinderfel?
Och hur gäller det vid "flerdagstävling"? Är det fler eller färre fel i hoppningen som gäller då?
Och hur gäller det vid "flerdagstävling"? Är det fler eller färre fel i hoppningen som gäller då?
5 nedslag ger ju exakt 20 hinderfel, och eftersom det står "mer än 20 hinderfel" i den andra delen av formuleringen måste bägge vara med så att det inte går att slingra sig förbi reglerna.