Årets föl 2014

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Årets föl 2014

Har redan en som heter Dynamite ;)

Det får bli Granat TS :D

kl
Lite fler bilder, första gången ute!

ppvr6.jpg

2r20uph.jpg

23lg5j.jpg

x4f69x.jpg

Kl
Så svårt att få en stillbild när lilla Daisy bara vill galoppera :D
Vad säger ni är det strumpor eller sockar? :D

2ziq9le.jpg

Så fin hon är! Åh bedårande ju :D

Har nog en strumpa på ena och en kota på andra bakbenet?

Två halvstrumpor fram kanske?

Ser ut som två halvstrumpor och två vita kotor. Hon är jättelik mitt första föl som var efter hennes farfar:love:

+ Sassiball
Tack :) Är så glad att allt gick bra, i början stack där bara ut ett ben, långt ut dessutom, men innan jag hann känna efter så kom det andra + mule <3 Efterbörden gick sönder när stoet reste sig, så jag fick blöta en handuk o knyta fast i slamsorna som hängde kvar :o

Kl
När allt var som mest perfekt, fick min lilla prinsessa diarré!!!
Ringde Helsingborg och de sa att jag var tvungen att ta en foalchek och om inte den var bra skulle vi åka in.
Sagt och gjort. Som tur var så visade den det högsta värdet som gick att få på antikroppar, så det var ju bra. Men vetrinären som var ute trodde att diarrén berodde på för kraftig mjölk. Efter koliken har jag inte gett något kraftfoder,
men tänkte börja idag igen. Hon behöver ju det som ni ser.
Men hur sjutton gör jag nu??????

Om hon inte har fått ngt kraftfoder efter fölningen låter det märkligt att mjölken skulle vara "för kraftig".

jag skulle istället ge typ Hestekraft som innehåller mkt av det hon behöver o ställa om frågan- vad kan det vara annars???
Finns inga "magmedel" som man kan blanda i mjölk?

Jag hade pratat med veterinären igen. Det är ju tidigt att få diarre så något kanske är på tok?

När Fendi fick diarré vid ca 9 dagars ålder (fölbrunsten) så gav jag henne morotspuré vilket hjälpte. Men det måste vara något annat med ditt föl då hon ju är yngre.

När jag var på Elmia tog jag en brochyr om ett medel som heter diarsanyl som är mot tillfällig diarre hos föl. Det är en pasta som ges i munnen.
Får man ange hemsida?, sök på ceva så ska du få upp det.

Diarsanyl har jag använt mot diarré och det har funkat ypperligt.

Men tror inte det är fel att prata med en vet först, ditt föl är ju så ungt och får de diarré kan de bli dåliga snabbt.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Nålad
Avel Här är födelseannonserna för årets föl. Lägg in en bild och skriv gärna ras och stam, det är många intresserade av. Observera att detta...
Svar
9
· Visningar
2 776
Senast: thoora
·
Avel Halloj! Jag har ett 17-årigt sto som är dräktig och kommer föla någon gång i maj. Är så taggad då detta kommer bli mitt första föl...
Svar
6
· Visningar
813
Senast: Freazer
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Årets fölbedömningar visar en tydlig trend - färre men bättre föl. Totalt 599 föl visades, en minskning från föregående år samtidigt som...
Svar
0
· Visningar
350
Senast: Gunnar
·
Avel Nu är det väl dags för en tråd om föl som väntas 2025? Vilka ston har ni betäckt? Med vilka hingstar? Beräknat födelsedatum? Skriv gärna...
2 3
Svar
42
· Visningar
3 979
Senast: Robina
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar