Årets första ridlektion

Status
Stängd för vidare inlägg.
Igår var det dags att rida första lektionen för i år. Jag fick ponnyn som jag haft abonnemang på hela hösten. Han var riktigt pigg och jag har nog aldrig upplevt att han haft så pass mycket framåtanda som igår. Antagligen har han samlat energi under julen då han haft en lugnare period. Det här innebar dock ändå inte att jag fick det lätt. På slutet var jag rätt flåsig.

Men ponnyn var som varmt smör och gick i form större delen av lektionen. Galoppen var dock lika svår som vanligt.

Trots att lektionen nog var den bästa hittills med honom så vill jag ändå byta häst. Jag känner mig klar med honom, så jag sa till ridläraren att jag är intresserad av att byta. Hon skulle ha det i minnet sa hon.
 

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Alla kartonger jag har släpat med mig fyllda med alla saker som jag har samlat på mig under livets gång har nu kommit till en vägs ände...
Svar
0
· Visningar
472
Senast: cassiopeja
·
  • Artikel
Dagbok Huset jag köpte hade inte använts som permanentbostad på de senaste “60+-ish” åren, och hade även stått helt lämnat åt sitt öde under...
2
Svar
26
· Visningar
6 763
Senast: Calmiche
·
Ridning Var osäker på om tråden skulle vara här eller under Vård, men moderator kan ju flytta den om den ligger fel. Min vanligtvis relativt...
2
Svar
24
· Visningar
4 558
Senast: Linda_A
·
Träning Hejsan! Kort bakgrundsinfo: jag är 18 år gammal, ridit på ridskola i 11 år och har diagnosen autism nivå 2 vilket avsevärt försvårar...
Svar
15
· Visningar
2 263

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Dreglar din katt?
Tillbaka
Upp