Årets bachelor Valentin, 29, hoppar av - ersätts av Christopher, 31

Eurydome

Trådstartare
Den här artikeln fladdrade förbi mig precis: https://www.aftonbladet.se/nojesbladet/a/W06BVL/bachelorn-valentin-kronlund-hoppar-meddelar-tv4

För mig framstår detta som väldigt märkligt - ett antal kvinnor har ansökt om att få dejta Valentin i hopp om att gifta sig med honom. Han hoppar av och ersätts av en helt annan person, men kvinnorna är kvar och hoppas nu istället få gifta sig med Christopher? Förutom att upplägget känns märkligt från början, vem är så desperat att gifta sig att man är beredd att gifta sig med någon man tillbringat några dagar med? Nu känns det ännu märkligare.

Hur tänker man som tjej där? "dude som dude, jag vill bara gifta mig". Eller?
 
Den här artikeln fladdrade förbi mig precis: https://www.aftonbladet.se/nojesbladet/a/W06BVL/bachelorn-valentin-kronlund-hoppar-meddelar-tv4

För mig framstår detta som väldigt märkligt - ett antal kvinnor har ansökt om att få dejta Valentin i hopp om att gifta sig med honom. Han hoppar av och ersätts av en helt annan person, men kvinnorna är kvar och hoppas nu istället få gifta sig med Christopher? Förutom att upplägget känns märkligt från början, vem är så desperat att gifta sig att man är beredd att gifta sig med någon man tillbringat några dagar med? Nu känns det ännu märkligare.

Hur tänker man som tjej där? "dude som dude, jag vill bara gifta mig". Eller?

De är nog mer intresserade av att vara med på tv och tävla än att faktiskt träffa sitt livs kärlek...
 
Kollade faktiskt på förra säsongen (fast jag hade typ glömt bort det haha) så kan ju dela med mig av mina tankar.

Som tittare såg jag faktiskt fram emot att se Valentin vara charmig mot en hel hög tjejer. Hade nog inte valt att söka in själv till han dock. Gillade Christoffer också så tror nog att det blir en bra säsong ändå. Men det är ju två rätt så olika killar så jag kan tänka mig att vissa tjejer som kanske sökt kan bli lite besvikna (om de sökt för möjligheten till kärlek med Valentin och inte bara för att vara med på tv alltså).

Sen förstår jag inte riktigt varför de ska ha med en extra, just nu hemlig kille om jag fattade artikeln rätt, så är det ju inte när det är en tjej som är huvudperson. Men som sagt är det ju främst ett underhållningsprogram så det är väl svaret på det.

Hur som helst så kommer jag högst troligt följa serien och titta när den väl kommer.
 
Det är för roligt att du t o m startar en tråd om det 😂👌🏼

Men är det verkligen gifta sig som är målet? I nån säsong var det väl nån som friade vid sista rosen men annars har jag mest uppfattat det som att fortsätta dejta är vad de hoppas på.

Men hela den där realitybranschen börjar kännas så inavlad. Samma avdankade c-kändisar går runt i olika serier. Väntar bara på att Matilda och Angelo ska dyka upp i Robinson, Farmen, Elitstyrkans hemligheter och allt vad de heter.
 
Det är för roligt att du t o m startar en tråd om det 😂👌🏼

Men är det verkligen gifta sig som är målet? I nån säsong var det väl nån som friade vid sista rosen men annars har jag mest uppfattat det som att fortsätta dejta är vad de hoppas på.

Men hela den där realitybranschen börjar kännas så inavlad. Samma avdankade c-kändisar går runt i olika serier. Väntar bara på att Matilda och Angelo ska dyka upp i Robinson, Farmen, Elitstyrkans hemligheter och allt vad de heter.
vilka är Matilda o angelo?
 
Det är för roligt att du t o m startar en tråd om det 😂👌🏼

Men är det verkligen gifta sig som är målet? I nån säsong var det väl nån som friade vid sista rosen men annars har jag mest uppfattat det som att fortsätta dejta är vad de hoppas på.

Men hela den där realitybranschen börjar kännas så inavlad. Samma avdankade c-kändisar går runt i olika serier. Väntar bara på att Matilda och Angelo ska dyka upp i Robinson, Farmen, Elitstyrkans hemligheter och allt vad de heter.

Haha! Ja men jag blir lite störd när man vill ge intryck av en sak men det ligger något helt annat bakom. Som det är nu så blir det ju en charad där alla låtsas köpa premissen att det handlar om att träffa någon att i alla fall ha en seriös relation med, när det egentligen bara verkar handla om att vara med i TV. Det var så längesen jag såg programmet iofs, men då uppfattade i alla fall jag det som att målet var en stabil relation, minst och när jag googlar verkar det handla om att hitta sin livspartner.
 
Det ger ju massor av följare på instagram, TikTok etc, att vara med i ett sånt program. Vilket i sin tur drar in pengar. Osv. De blir kändisar, helt enkelt. En något märklig typ av kändis i och för sig, men ändå, det verkar ju kvitta.
 
vilka är Matilda o angelo?
Om du tittar på svensk reality så vet du, om du inte tittar så är de några som återkommer i olika program.
Haha! Ja men jag blir lite störd när man vill ge intryck av en sak men det ligger något helt annat bakom. Som det är nu så blir det ju en charad där alla låtsas köpa premissen att det handlar om att träffa någon att i alla fall ha en seriös relation med, när det egentligen bara verkar handla om att vara med i TV. Det var så längesen jag såg programmet iofs, men då uppfattade i alla fall jag det som att målet var en stabil relation, minst och när jag googlar verkar det handla om att hitta sin livspartner.
Har precis samma intryck som @Otherside - de vill bara bli kända och få följare. Ibland låser deltagare sina konton för att man ska tvingas följa dem, inte bara kolla.

(Fast en del fortsätter vara öppna, annars hade jag inte vetat att både Ida+Sebastian och Sia+Isa fått barn 🙄)
 
Sen, det här med inaveln och kändisskapet igen: det verkar liksom mest vara inom den egna gruppen, de verkar inte förekomma bland kändisar med lite cred. I bachelor kan det hummas om "ja vi har ju setts förut". Och i nya The Challenge, som jag började titta på för att robinsonliknande tävlingar roar mig, är det en fjantig Alex från Farmen som jag aldrig sett, han säger till Matilda från två säsonger av Bachelor "Det känns som att jag känner igen dig?" och hon svarar "Ja, vi har ju legat" 🙈

(Slutade dock titta på The Challenge, det var inte tillräckligt underhållande. De hade satt ihop ett homogent gäng för att det skulle bli lite hångeldrama i huset också uppenbarligen, jag ville mest se tävlingarna)
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Hur är processen
  • Uppdateringstråd 30
  • Valp 2025

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp