J
jonson
Vi har arenderat en åker i många år för ett kompis pris. Nu vill ägaren höja vilket är förståligt, vi kom överenns om ett pris men ändrade sig, och jämför arendekostnadern för åkern bredvid som är högre. Dock är inte villkoren domsamma tycker jag och frågan är vad vi i jämförelse med den andra borde betala.
Åkern bredvid är lätt brukad och fin. Ev dikningskostnader betalas av arendatorn.
Våran åker är på samma arial men mer svårbrukad då den är indelad i 4 olika delar med diken. Det kräfs mycket dikning som vi beskostar och den är ofta översvämad. Vissa år har vi inte ens kunnat bruka den. Och vad jag förstått är vi dom enda som är intresserad av att bruka den. Så arenderar inte vi den så blir ägaren med största sannnorlikhet utan.
Åkern brevid betalar dom 3200 kr för.
Vad tycker ni att vi borde betala för våran jämförelse med den bredvid?
Åkern bredvid är lätt brukad och fin. Ev dikningskostnader betalas av arendatorn.
Våran åker är på samma arial men mer svårbrukad då den är indelad i 4 olika delar med diken. Det kräfs mycket dikning som vi beskostar och den är ofta översvämad. Vissa år har vi inte ens kunnat bruka den. Och vad jag förstått är vi dom enda som är intresserad av att bruka den. Så arenderar inte vi den så blir ägaren med största sannnorlikhet utan.
Åkern brevid betalar dom 3200 kr för.
Vad tycker ni att vi borde betala för våran jämförelse med den bredvid?