ardennerkorsning, var är ardennern?

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare Cozmoz
  • Startdatum Startdatum
C

Cozmoz

enligt en bukare finns det en häst som tävlar upp till 150 som är en ardennerkorsning. Nyfiken som man är slår man upp tävlingsresultaten och hittar stammen.:D Jag vill veta var ardennern finns i stamtavlan, kan någon hjälpa mig?
Hästen är (enligt ridsport) e: Irco Mena,763 u: Off Side e: Saloon xx.

Sv: ardennerkorsning, var är ardennern?

Vad heter mormor då?? Skulle ju kunna vara där.
Vad heter hästen?

Svara mig själv.

Hästens mormor heter Flicka och är e. Lansiär men hennes möderne är okänt. Där ligger det kanske Ardenner?? Ingen omöjlighet, det finns flera hästar med Ardenner i sina stamtavlor.

Stoet Off Side har lämnat flera MKT bra hopphästar varav minst en med många placeringar i svår klass.

okänt enligt vem? dig eller "alla? :D för om det är okänt "på riktigt" kan man ju inte veta, och då kanske det är fel att säga att det är en ardennerkorsning :D

Om mormorsmor är ardenner är det ju 12,5% i hästen - inte skulle jag vilja kalla den ardennerkorsning.

Svante, däremot, är 50% ardenner.

Ursäkta??? Varför den tonen??

Det enda jag gjorde var att kolla upp hästen. Har aldrig hört talas om den innan.
Jag skrev bara det jag hittade, inget annat.

Den som har sagt till dig att det är en ardenner korsning kanske VET att det ligger ardenner bakom mamman, det är inget jag har sagt.

Du formulerade frågan som om att det vore en omöjlighet att det fanns ardenner i en bra sporthäst.

Jag sa också att det finns flera exempel tex Svante och om jag inte är helt ute ock cyklar ligger det även ardenner långt bak i stammen på Tolstoy.

nu tror jag du missuppfattade mig radikalt. Jag hade ingen "ton" alls i inlägget (som jag försökte visa med smileysarna).
Jag tror du missförstod mig ang tonen.

okänt enligt vem? dig eller "alla? :D för om det är okänt "på riktigt" kan man ju inte veta, och då kanske det är fel att säga att det är en ardennerkorsning :D

http://http://www.blup.se/sv-SE/horses/35291-take-off-swb

Här kan du kolla själv.

Jag såg smileysarna. Jag försökte bara hjälpa till.
Jag antar att det är okänt enligt "alla", även om det oftast finns de som vet vad okänt egentligen är.

nejnej, jag tror ingenting. Det kan mycket väl vara så att det finns både det ena och det andra i sporthästar, men när bukefalisten sa ardennerkorsning tänkte jag på att mamma eller pappa var ardenner, eller möjligtvis i andra ledet. Men sen såg jag stammen och slängde ut en fråga bara.

Frågar man inget får man inget veta.

Jag läste en artikel om mamma i en gammal Ridsport på typ 80-talet och det var där det stod att Flicka hade ardennermamma.

Jag läste en artikel om mamma i en gammal Ridsport på typ 80-talet och det var där det stod att Flicka hade ardennermamma.
Lansiär+ardenner=Nilsen+Kroka gård!
E Nilsen födde upp flera sådarna, mest kända är väl Dallas-Lisa och Dallas-Long som tävlades av Tomas Nilsen.

Liknande trådar

Avel Jag vill börja med att understryka att jag är helt ny gällande ALLT som har med avel att göra, men jag har gått i banorna att ta föl på...
Svar
1
· Visningar
964
Senast: viltmilla
·
Avel Har gått och "kärat ner mig" i en häst där jag rider (alltså inte min egen!). En KWPN valack född 2001 :love: Han är runt 175 cm i mkh...
Svar
7
· Visningar
2 158
Senast: rostad
·
Avel Jag skriver inte ofta på Buke men läser desto mer, på sistone har det blivit många trådar på avelsforumet eftersom att jag funderar på...
2
Svar
24
· Visningar
4 320
Avel Funderar lite på ovan nämnda hingstar, och stammen i stort. Har en medryttarhäst som är E: Acacio (Acagion) och UE: Robin Z. Han är...
Svar
5
· Visningar
1 713

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka