F

Fun_light

Är Ardenner en bra ridhäst, typ orkar den galoppera fort, mm ? :D

Sv: Ardenner

Jämfört med...? Nej, ardennrar kan inte galoppera fort jämfört med ett fullblod, men de är nog så rappa i steget ändå! ;) De blir ju vad man gör av dem.

Läs Ridsport special ;)
Var en jätterolig artikel om en ardennerkorsning som tävlade på hög nivå i FT :D

Ardenner kan bli väldigt trevliga ridhästar. Dock inget jag skulle rekomendera att ha för tex hoppning. De kan galoppera jävlar bara de vill ;)

Det beror väl vad du jämför med också...;)
Ska du ha en häst att hoppa med så är väl inte ardennern den optimala rasen, det blir väldig belastning på frambenen vid landning tex.
Sen rör den sig väl inte som en renodlad dressyrhäst heller..
Men vill du ha en häst att rida ut mycket på, kanske köra också passar den säkert utmärkt.

Har bara ridit en ardenner/halvblod korsning och visst den kan ju galoppera hoppa mm, men dom är ju piss starka :eek: när man red ut på¨han hade man nått stångbett, men han kunde ändå dra iväg om han ville det...

När jag red ardenner för första gången var jag väldigt ovan och smårädd. Allt gick bra till vi kom till galoppsträckan, då fick två st hänga i bettet för att hästen inte skulle sticka. Gissa vem som hoppade av fortare än kvickt ;) De är urstarka och denna häst var väldigt het också. Det gäller att man skolar dem väl.

jo de är ju just det, men tror han har slutat med det nu, men var bara när man red ut han kunde göra så. Är en häst som går på ridskola och där funkar han jätte bra, är väldig stabil och småbarnen tkr det är väldigt coolt att ha ridit en sån stor häst ;)

Liknande trådar

Ridning Har insett att jag kan mycket om foder, hagar, beteende och träning från marken - men väldigt lite om hur man faktiskt lägger upp...
Svar
5
· Visningar
579
Senast: MiniLi
·
Ridning Min häst är diagnostiserad med en allvarlig Kissing spine som vi har rehabat sedan början av året och behandlat ryggen två gånger...
Svar
15
· Visningar
1 434
Senast: Cs218
·
Träning Jag kunde inte hitta någon tråd med bara bettlös ridning/körning/hantering. Så jag startar en! :laugh: Tanken med tråden är att den kan...
Svar
1
· Visningar
297
Senast: Lavinia
·
Utrustning Försöker hitta rätt sadelgjord till min lite känsliga ardenner, hade en ELT som satt bra, men tyvärr tyckte han att det rörde sig för...
2
Svar
20
· Visningar
1 461
Senast: kem
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar