valli

Trådstartare
Ardenner sto som ska visas första gången. Någon som kan ge en beskrivning på hur hästen ska se ut o ja hur går det till??:o

Sv: Ardenner

Du ställer upp hästen med manfria sidan mot domaren. Hästen ska stå "öppen" mot domaren, dvs frambenet närmast domaren står något längre fram än det andra och bakbenet närmast domaren lite längre bak än det andra. Du står framför hästen tills domaren säger till att ni ska skritta. Då går du vid bogen på hästen. Vid vändningen vänder du åt höger. Domaren säger till när ni ska trava och då gör ni det. Träna mycket innan och var där i god tid så hästen hinner vänja sig vid omgivningen.

Om det är en unghäst och det finns fler hästar i samma ålder går ni in samtidigt i nummerordning på ring i höger varv. Då börjar ni med det innan ni får er enskilda bedömning som jag beskrev först. Efter att alla bedömts tas de in i nummerordning på ring igen och placeras om av domaren.

Liknande trådar

Avel Lite osäker om denna tråden ska ligga under avel eller dressyr. Ni som avlar dressyrhästar, jag är nyfiken på eran åsikt om hur ni...
Svar
8
· Visningar
1 034
Senast: Piaff
·
Avel Halloj! Jag har ett 17-årigt sto som är dräktig och kommer föla någon gång i maj. Är så taggad då detta kommer bli mitt första föl...
Svar
6
· Visningar
819
Senast: Freazer
·
Avel Hej! Jag har ett sto e alfur som jag ska betäcka. Vilka hingstar är era favoriter med mycket gång och bra stam? Gärna svart. Lynne är...
Svar
6
· Visningar
680
Senast: Roheryn
·
Avel Hej!! Jag behöver er hjälp. Det är mitt första år i avel och jag känner att jag har noll koll men många här verkar ha stenkoll. Jag...
Svar
1
· Visningar
617
Senast: Shaggy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka