valli

Trådstartare
Ardenner sto som ska visas första gången. Någon som kan ge en beskrivning på hur hästen ska se ut o ja hur går det till??:o
 
Sv: Ardenner

Du ställer upp hästen med manfria sidan mot domaren. Hästen ska stå "öppen" mot domaren, dvs frambenet närmast domaren står något längre fram än det andra och bakbenet närmast domaren lite längre bak än det andra. Du står framför hästen tills domaren säger till att ni ska skritta. Då går du vid bogen på hästen. Vid vändningen vänder du åt höger. Domaren säger till när ni ska trava och då gör ni det. Träna mycket innan och var där i god tid så hästen hinner vänja sig vid omgivningen.

Om det är en unghäst och det finns fler hästar i samma ålder går ni in samtidigt i nummerordning på ring i höger varv. Då börjar ni med det innan ni får er enskilda bedömning som jag beskrev först. Efter att alla bedömts tas de in i nummerordning på ring igen och placeras om av domaren.
 

Liknande trådar

Avel Hej! Jag behöver verkligen alla tips och råd jag kan få just nu. Jag har ett sto som jag har lämnat på betäckning i maj, och hon står...
Svar
16
· Visningar
1 987
  • Artikel
Hästnyheter En ardennerhäst på dressyrbanan är inte en speciellt vanlig syn – men Jenny Karlsson och ardennern Klint belönades med 70 procent av...
Svar
0
· Visningar
703
Senast: Gunnar
·
Avel Jag ska betäcka mitt SWB sto i slutet av sommaren och undrar lite vad som gäller? Det är första gången jag tar föl så har inte sten koll...
2
Svar
25
· Visningar
2 826
Senast: Freazer
·
  • Artikel
Hästnyheter Ridsports redaktör Sandra Nordin Johansson har klivit in i en helt ny del av hästvärlden, när hon nu för första gången väntar på att...
Svar
1
· Visningar
1 018
Senast: Stereo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp