Arbetsrelaterat september 2024

Kvart i åtta i morse, när jag precis somnat om efter M's besök och en värknatt utan sömn, ringde arbetsförmedlingen. De fick besed från Arcus och APP'n dagen efer studiebesöket alltså den 16 augusti. De skickade papper till APPn att fylla i och sitter nu på sina rumpor och väntar på att papperen ska skickas in från APPn.

(Bara mina dagbokstankar och inget jag tog upp med AF) VARFÖR ÄR DET BARA VI SOM BEHÖVER HJÄLP SOM SKA RINGA CH FRÅGA VAR PAPPEREN ÄR, OM DET DRÖJER SÅ LÄNGE. DE FICK EXTRA TID PÅ SIG VILKET ARBETSFÖRMEDLINGEN OCKSÅ SA, NÄR JAG RINGDE OCH FRÅGADE OM PAPPEREN KOMMIT IN ATT VI VARIT PÅ APPN (18 AUGUSTI RINGDE JAG. "O JA, DE KOMM IN DAGEN EFTER DEN 16'E. NU SKA VI BARA VÄNTA... PÅ PAPPEREN VI SKICKAT UT, ATT FYLLA I...).

(bara mina dagbokstankar, inget jag tog upp med Af) Skillnad på folk och drägg, eller?

Jag frågade AF om de inte hade tänkt på att ringa själva, med tanke på att jag ringde upp dem ett par dagar efter för att fråga om Arcus meddelat att vi varit ute...

"...Jo, vi brukar ringa om det dröjer..."

(bara mina dagbokstankar och inget jag tog upp med AF) Är det undra på att man börjar känna sig värdelös och hopplös? När man gör allt rätt och inte ett skit händer?
 
Senast ändrad:

4 september onsdag

Dagboksanteckningar inget jag tagit upp med någon stackar byråkratiskt tjänsteman... Vi arbetssökande jagas första dagen efter att vi blivit ombedda att göra något.

I det här fallet efter att jag personligen ordnat en helt annan arbetsprövningsplats, än vad arcus och af, lyckats hitta vilket de inte lyckats hitta alls.

Jag och en arcushandledare åkte dit den 15 augusti och skrev papper
Papper som inkom till af, den 16 augusti enligt det samtal jag ringde till af 18 augusti
30 augusti började jag undra varför varken af eller arcus hörde av sig. Jag skrev mejl till af direkt.
1 september blev jag väckt av af, som fått mitt mel och de har inte hört något sedan den 16'e heller... eh....och då frågade jag vänligt om de inte brukar ringa om de inte får sina papper i tid.
Idag 4 september ringde min arcushandläggare och meddelade mig att arbetsprövningsplatsen är godkänd och att jag börjar på måndag och par period i första hand september ut om jag inte missförstod, för hen väckte mig, så jag var inte så pigg...

Så nu äntligen, är det i alla fall dags att visa vad jag kan.
 
Senast ändrad:
fredag 6 september

35 kronorsfika på Eko, utskälld av snuzzar... Telefonnummer fixat, arbetstid tisdag - fredag em typ... Vi ser hur det går och kan ju byta in nån helg vid behov/kampanj. Jag sa till S att jag är där, när HEN behöver mig... och hen sa tvärtom, vi hamnade nånstans på mitten...
😃
Hen sa att det är mest folk efter klockan 16 vardagar och så på helgerna då... Så vi får se, hur vi gör som sagt. Jag har ju aldrig varit omöjlig på mina tidigare "riktiga" arbetsplatser, utan i stort sett haft sovsäck, garderob, kaffebryggare, mikro, kyl och frys med mig...
 

Bifogade filer

  • ekofika.jpg
    ekofika.jpg
    64,2 KB · Visningar: 41
Tisdag 10 september.
Alldeles lagom start i butiken. Jag har rullat runt ett antal varv, för att lära mig var grejerna står och läst lite på påsar, lådor o burkar. Jag passade även på att fronta lite hyllor i butiken, packa upp lite varor och fått ett antal utskällningar... Av Morran o Killer.

I morgon ska jag få kika på kassan... Om Morran, släpper in mig bakom kompostgallret.
😃
 
Torsdag 12 september

Igår onsdag, Kassan får ta den tid det tar, lite mer avancerad apparat än jag är van vid. Jag fick plocka bort gamla varumärkningar ur plstlister igår lite pilligt, men det gick bra.

Idag torsdag,

S har letat fram en tång a la "glasskopa" åt mig att plocka levande zophobas och syrsor med, tills jag fått "kläm" på att ta i dom utan att tappa dem, pga nervskador eller förskräckelse
😃


Lite lugnare i "kiosken" idag. Lite hösäckar, fiskar och så fick sköldpaddan nytt hem, precis innan jag drog hemåt.
 
Senast ändrad:
13 september fredag

Första dagen jag inte blev utskälld av Killer o Morran, när jag närmade mig kassadisken. Bara lite småmuttrande. När S släppte ut dem , för att gå in på kontoret hälsade de fint.
Jag lämnade en liten skriftlig planering om Halloween yra/kampanj med tips på vad vi kan ha i butiken för att dra kunder... Tipspromenad om djur o produkter i butiken, med små vinster bara för tanken... Godis o pynt så klart, kanske lite fika gratis, eller "betala vad du vill". Annonsering på fb och lite posters på strategiska ställen/anslagstavlor o på min väg till Marieberg. S verkade glad och sa att jag gärna får komma med fler idéer.
 
K på Arcus ringde o frågade hur det går. Jag gav en sammanfattning och då frågade hen direkt om vi ska ta upp förlängning. Men jag sa, det har ju bara gått en vecka av första tre månaderna, även om det känns OK just nu. Och då hejdade hen sig och kommer fortsätta checka en gång i veckan.

Får det lov att vara en el-mal?

Det var den första fisk S sa åt mig att inte sticka ner fingrarna i vattnet...
Vargtetran visste jag redan då jag sett S mata den med stora bitar fiskfilé... Inte akvariefiskfilé då...
 

Bifogade filer

  • elmal.jpg
    elmal.jpg
    85,2 KB · Visningar: 29
Tisdag 17 september

Mer närgående kassakoll, så nu sitter det snart, hyllmärkning, uppackning, avprickning information...på torsdag kommer Arcus o hälsar på. S tycker att jag ska be om en smidig inomhus rulle som är höj o sänkbar....

Onsdag 18 september

Registrerat kontantköp hundhalsband. - kassadebuten avklarad
Registrerat swishköp
Sökt via reptil, foderdjur, köp registrerat flera syrsor...
Använt eanregisterpistolen.
Nu ni, är jag snart proffs.
🙂


Torsdag 19 september


Af's och Arcus arbetsterapeut har varit här, för att utvärdera behov. Stefan talade också i min sak. Då när jag sitter i min manuella stol är i kunders midjehöjd och de ser mig som kund, eller någon man talar över huvudet på.
De fick se när jag "fakefrontade" och flyttade prismärkning, så de förstår att det är svårt att nå över axelhöjd i sittnivå. De rantade runt bakom mig, med papper o penna i en kvart. "Låtsas inte om att vi är här"...
Afs arbetsterapeut, ska tala med sin grupp och återkommer i morgon eller måndag.

Och visst ja, jag fick doa självskattningsformulär nr 8 att fylla i sedan december 2023....

De vill även anpassa S toalett åt mig. Men då protesterade vi bägge vilt. Vanliga fällbara handtag i väggen, samt förlängningssladd till befintlig larmknapp räcker. Då toalettstolen, sitter så till att man inte sitter på huk på golvet... som jag gjorde på Arcus, innn de fixade den...
 
Vi fikar, jag har fått Killer o Morran att inte skälla en stund och godiset ÄR "nyttig hundmat" så Stefan sa att det var ok att ge dem.
Jag fick klappa bägge även om Morran var på håll en liten stund. Killer låg platt som en pannkaka o tiggde mer godis. Men de som känner mig VET att jag inte går på "den blicken" Killer är den mörka och Morran den ljusa.
Det är bara rullstolen som egentligen är livsfarlig fortfarande.
2409202.jpg
 

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok 5 augusti, Måndag Personal slutar hela tiden, det går inte lika fort att få in ny personal... Men vi deltagare är lydiga medborgare och...
Svar
12
· Visningar
924
Senast: IngelaH
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok ...som jag hade mellan 2006 och 2022 och har beviljat fram till juni 2024 som det är just nu... Idag var det bistert. En av låsgubbarna...
Svar
3
· Visningar
862
Senast: IngelaH
·
  • Artikel
Dagbok Fortsättning från VGV Kids. Vi träffade en sköterska på närakuten som verkade oroad. Hon verkade inte riktigt få grepp om varför han...
Svar
12
· Visningar
1 888
  • Artikel
Dagbok 28. juni.... Telefon från Rehabiliteringsscentret Vintersol på Teneriffa... "Du fick mejl från oss igår, kan du läsa igenom och svara...
Svar
5
· Visningar
1 034

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Bada med häst
  • Födda 2022
  • Dressyrsnack 17

Omröstningar

Tillbaka
Upp