Angelique går numer från klarhet till klarhet i ridningen. Hon börjar bli riktigt fin. Fortfarande tjock, men med massor av motion så blir hon i alla fall inte tjockare.
Har kikat på fler stallplatser och har nu två alternativ som båda känns vettiga.
Det första är att stå kvar på samma gård där vi står nu, men att ställa in henne på box. Utevistelsen är sådär, ca 7-17 vintertid, längre vår/höst och ute dygnet runt sommartid. Hästarna går antingen en och en eller två och två i hagarna (Angelique kommer i så fall få testa att gå ihop med ett annat sto, så tanken är att hon i alla fall inte ska stå själv, de blir dessutom boxgrannar). Stallet sköts kollektivt, vilket innebär 8 pass/månad. Fördelen är tillgång till ridhus, ridbanor, ok ridvägar och avstånd på 6 km hemifrån. Jag slipper flytta henne och märker jag att Angelique inte alls funkar på box så kan jag välja att flytta ut henne till lösdriften igen utan några problem.
Det andra stället är längre hemifrån, nästan 2 mil. Det är stora boxar, litet stall med plats för fem hästar. Även detta sköts kollektivt, vilket innebär 3 pass/vecka. Utevistelsen är lika (7-17 vintertid), hästarna går även här två och två. Tillgång till ridbana, men inget ridhus. Väldigt fina ridvägar dock. Nackdelen är ju om det skulle visa sig att hon inte funkar att ha på box så kommer det ta ett tag att hitta en bra lösdrift, och det kommer ju i så fall innebära ytterligare en flytt.
Jag har beslutsångest!