• Avel
  • Trådstartare Trådstartare Peter.E
  • Startdatum Startdatum
P

Peter.E

Hej

nån som vet vart man kan kolla alla registrerade arabhästar
Finns det nån sida där man kan kolla sånt typ man skriver in ett namn och ser om det är upptaget?? :)

Sv: araber !!

Peter.E skrev:
Hej

nån som vet vart man kan kolla alla registrerade arabhästar
Finns det nån sida där man kan kolla sånt typ man skriver in ett namn och ser om det är upptaget?? :)

Du har AHRA's Arabdatasource, men det är en betalsajt och absolut inte tillförligtlig heller, eftersom AHRA ej längre är godkänd av WAHO.

F.ö. finns det inte annars en dylik sida.....

Del Mar Pedigrees är inte heller det minsta tillförlitlig.

Enda sättet att kolla om det namn Du vill ha på Ditt föl är upptaget är att maila eller ringa ARAB och boka det namn Du vill ha.
Är det upptaget, så får Du besked. Annars bokas namnet till Dig.

Men varför har inte SAHF nåt register av alla araber för? ATG har på alla registrerade travare så jag tycker det är märkligt att inte det finns det inom denna ras oxå... :mad: visserligen är inte "araber" en sport som trav men jag tycker bara att det är smart att ha en "sökmotor" på alla registrerade hästar. Det skulle underlätta för alla stuterier och hästägare.. håller ni inte med?? ;)

Kramizz// Mia

Jo det vore jättebra, men man kan ju undra om dom ens har tillgång till dator på ARAB... ;)

el_saba skrev:
Men varför har inte SAHF nåt register av alla araber för? ATG har på alla registrerade travare så jag tycker det är märkligt att inte det finns det inom denna ras oxå... :mad: visserligen är inte "araber" en sport som trav men jag tycker bara att det är smart att ha en "sökmotor" på alla registrerade hästar. Det skulle underlätta för alla stuterier och hästägare.. håller ni inte med?? ;)

Kramizz// Mia

Ja inte vet jag.....Skriv en motion till styrelsen...
men å andra sidan är det ARAB som ska göra en sådan sida och på årsmötet var det ju ett hot/löfte om att sådant skulle ske....

Harkel. ;)
Nu räcker det med snack om ARAB...
Oavsett om det är botten eller toppen så behöver ni inte diskutera det här.

moderatorn

ameo skrev:
Harkel. ;)

moderatorn
Ursäkta???? Är det inte ett fritt land eller? :confused:
Och jag skrev inte något otillbörligt denna gång....OK

ameo skrev:
Harkel. ;)

moderatorn

Men VAR ska vi kunna diskutera då? På sahf hemsida har forumet, (av en tillfällighet? :confused: ) försvunnit, ingen information hemskickad till vare sig hästägare eller medlemmar. Medlemstidningen ha bara konstaterat att en utredning finns...

ameo skrev:
Harkel. ;)

moderatorn
:confused: :confused: :confused: Hörde inte det till tråden denna gång? Det var ju inte direkt så att de länkade till annan sida utan diskuterade just ursprungsfrågan...

humm.... mysko... alla inlägg på avelsforumet måste väl inte handla om varmblod?!!!! & för övrigt så kan man också snabbchecka på Allbreedpedigree.com

Liknande trådar

Avel Hej! Jag ska betäcka mitt quarter sto i år och vill betäcka med en quarter. Jag har sen tidigare bara koll på swb hästar och där tycker...
Svar
1
· Visningar
514
Senast: Nikan
·
R
Kropp & Själ Först så vill jag på peka att dethär är känsliga ämnen så ni kan ju tänka på det både om ni ska läsa det och hur ni svarar ifall ni vill...
2
Svar
32
· Visningar
2 722
Senast: Amha
·
Kultur Brukade ha extremt många hästböcker när jag var yngre, och minns att det fanns en av dem jag verkligen älskade. Har dock inte kvar den...
Svar
8
· Visningar
779
Senast: saltakatten
·
Hästmänniskan I höst väntar lite jobbförändringar för mig, och plan A är att vara kvar på nuvarande jobb i nuvarande stad bara jag och arbetsgivaren...
Svar
11
· Visningar
1 090
Senast: Fille
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Stora shoppingtråden III
  • Lymfangit