R
Rist
Blev lite nyfiken på dem när jag läste er uppfödares tankar om dem i tråden om viktbärande raser, jag klurar lite på vad jag ska köpa för ras nästa gång med har aldrig ens funderat på araber då jag alltid tyckt att de verkar lite för *host* spetiga. Men ni beskrev ju något helt annat! Jag letar ju dessutom en häst i lite mindre modell, som är känslig, intelligent och smidig, och som gillar att visa upp sig, och så långt passar väll araben in? Men sen kommer det där andra, jag vill ha en häst som blir maffig d.v.s kan bygga mycket muskelmassa, och har lätt för samling. Alla araber jag sett i Sverige tycker jag är ganska klent byggda och endast springer och trippar med bakbenen. Sen är det det där med huvudet, tycker så många är så extremt snipiga, och det verkar som om aveln är inriktad på sådana huvuden, finns det stammar som har ett mer normalt hästhuvud? Såg "Indiana Jones - det sista korståget" för ett tag sedan och tyckte att hästarna där var otroligt vackra. Har sökt lite på internet om det fanns någon speciell ras i jordanien där filmen är inspelad, men har inte hittat någon. Det är ju inte helt långsökt att tro att de kan ha varit araber med tanke på vilken del av världen det är, vet någon hur det ligger till med det? I sådana fall ser de araberna väldigt annorlunda ut mot vad jag brukar se i Sverige.
tacksam för svar
----------------------------------
bästa bilden jag kunde hitta hoppas ni ser den fast att den är stulen
tacksam för svar
----------------------------------
bästa bilden jag kunde hitta hoppas ni ser den fast att den är stulen