L
lillsnorre
Hjälp mig snälla! För drygt en vecka sedan fick vi 5 st ljuvliga kattungar och nu är jag LIVRÄDD att våra andra vuxna katter ska döda eller skada dem.Vi har en kastrerad hankatt som är två år gammal och en kull syster till "kattmamman". Vi har kattmamman och ungarna i ett rum med kompost galler för dörren så att mamman ska kunna gå lite som hon vill.Men nu har jag hört så många "skräckisar" om vuxna katter som dödar andras ungar så nu vet jag inte hur jag ska våga åka hemifrån! Jag försökte visa systern till kattmamman ungarna men hon bara fräste och flög ut ur rummet som om hon hade eld i rumpan...vad "betyder" det? Är det ett okej beteende inför en annan katts ungar om mamman är i samma rum eller hur ska jag tolka det?Ska jag försöka låta dem andra katterna "hälsa" på ungarna med eller utan mamman närvarande? Eller ska jag inte försöka sammanföra dem alls? .Det vore en mardröm att komma hem och ungarna är döda eller skadade .Tacksam för alla goda råd så fort som möjligt! Mvh Lillsnorre