Ar viktokningen normal?

Jillybean

Trådstartare
Var valp har gatt upp over 6 kg pa tre veckor. Han ar 3 manader, pappan ar en springer spaniel/collie mix och mamman en great pyrenee. Ar denna viktokning normal? Hur mycket torrfoder bor jag ge honom dagligen? Just nu far han ca 3 dl morgon och kvall plus yoghurt eller keso (bada har 2% fett) mitt pa dagen.

Sv: Ar viktokningen normal?

Jag har en flatvalp som har ökat ca 1 kilo i veckan.
Jag ger bara torrfoder 8-9 dl per dag, fördelat på 3 mål från då han var 4 mån (han är 5 nu). När han var yngre fick han 4 ggr per dag.

Enklast är väl att se på hullet och ge ett kvalitativt vuxenfoder så valpen inte växer för fort.

Sv: Ar viktokningen normal?

Han ar ju inte valpknubbig langre men jag tycker han ser OK ut. Han har iaf massor med energi! Valpfodret han far ar speciellt anpassat for storrasiga valpar sa de inte ska vaxa for fort och fa problem med leder och benstomme.

Liknande trådar

Övr. Hund Lite drygt tva manader efter att vi avlivade var forra hund skaffade vi en ny hund. Vi fick hem honom i mitten av februari och han var...
Svar
16
· Visningar
2 030
Senast: Ravishing
·
Katthälsa I mitten av Juli sa avlivade vi varan gamling (22 ar gammal). Kvar blev en 10 ar gammal katt. det har aven funnits en till katt i...
Svar
2
· Visningar
1 390
Senast: Inglorion
·
Övr. Hund Det har anknytning till Snuffsans trad men jag vill inte hora nagra forelasningar om vilken taskig hundagare jag ar som inte har pli pa...
2
Svar
39
· Visningar
2 901
Senast: KungTulle
·
  • Låst
Övr. Barn I fredags var mina tjejer till familjelakaren pa halsoundersokning. Bada ar friska som notkarnor. 12-aringen (blir 13 i februari) ar 168...
6 7 8
Svar
142
· Visningar
10 378
Senast: javill
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar