Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Stämmer, men det roliga (tycker i alla fall jag) är att Bent själv beskriver ridningen i "klassiska termer". Blev förvånad när jag hörde honom föreläsa för det var ganska långt ifrån vad många av hans ultraortodoxa förespråkar av hans "lära"!För mig är AR = Bent Branderups varumärke och metoder, inkluderat de mer ortodoxa och ultraortodoxa lärjungarna.
För mig är AR = Bent Branderups varumärke och metoder,
Inte så himla insatt, men efter ett träningsläger i somras skulle jag också säga:
bent b.´s ridsätt.
En sorts friare dressyr. Samling på lång tygel. Inga spänningar. Samarbete mellan häst och ryttare, hästen vill vara ryttaren till lags och trivs med sitt arbete. Primärt sitshjälper. Självbärighet.
Och detaljer: stång, enhandsfattning, kvist, långa stigläder, jodphurbyxor/jeans, "barocksadel".
BB och Hugin i piaff.
Jag vill verkligen fördjupa mig inom ämnet!! Pm:a gärna om bra tränare i sthlmstrakten (hur fan hittar man dem?)
För mig var akademisk ridkonst ett sätt att träna dressyr där man tänker på varför och lyssnar på andras ideer och jämför med egna, men "AR" har liksom kidnappats av någfon sekt i sverige.
Samma här.För mig är AR = Bent Branderups varumärke och metoder
Hur tänker du då?men "AR" har liksom kidnappats av någfon sekt i sverige.
"AR" har liksom kidnappats av någfon sekt i sverige.