Alexandra_W
Trådstartare
Hästen är 115 cm i rygglängd om jag mäter från där täcket (ett Amigo) ligger framför manken, och bak till svansroten. Amigo Hero Pony i storlek 95 cm är 110 cm från mankkant till ryggsöm.
Haken är att hitta just ett passande HW.
Amigo Hero 6 i strl 95 = 110 cm rygglängd
Storlek 100 = 120 cm i rygglängd
Storlek 105 = ? cm
Storlek 110 cm = 126 cm i rygglängd
Det finns således ingen logik, förutom att de är stora i små storlekar.
Men med tanke på att det han har nu sitter bra i bogen och så (det är "bara" för kort), så tror jag han drunknar i ett 100 cm, på alla ledder.
Men har för mig jag hört någonstans att Rhino är mindre i storlekarna, ffa i bogen? Särskilt Wug. Stämmer detta? (Bara haft ett wug och det var tightare i bogen/halsen än Amigo i samma storlek, dock var det i strl 140 och storlekarna är ju inte så stora i de mer normala storlekarna)
Haken är att hitta just ett passande HW.
Amigo Hero 6 i strl 95 = 110 cm rygglängd
Storlek 100 = 120 cm i rygglängd
Storlek 105 = ? cm
Storlek 110 cm = 126 cm i rygglängd
Det finns således ingen logik, förutom att de är stora i små storlekar.
Men med tanke på att det han har nu sitter bra i bogen och så (det är "bara" för kort), så tror jag han drunknar i ett 100 cm, på alla ledder.
Men har för mig jag hört någonstans att Rhino är mindre i storlekarna, ffa i bogen? Särskilt Wug. Stämmer detta? (Bara haft ett wug och det var tightare i bogen/halsen än Amigo i samma storlek, dock var det i strl 140 och storlekarna är ju inte så stora i de mer normala storlekarna)