Är mitt sto dräktigt???

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare lollobf
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 8
  • Visningar Visningar 1 327
L

lollobf

Jag är jätte nervös att min lilla tjej är dräktig.

Finns det några särskilda tecken som man kan se?

Innan jag köpte henne (April 2006) hade hon gått med en liten russhingst som var 2 år. (mellan dec 2005-april 2006) Dem hade henne på foder och ansåg att det inte var någon fara!!

Min häst är en Quarter korsning och av det mindre slaget ca 153 hög.

Nu den sista veckan har hon börjat bete sig väldigt nervöst...hon vet inte om hon vill vara ute eller inne....har börjat ordna med rundbalen och dragit ut allt hö...som hon sedan ligger i!! Normalt sett brukar hon vara lugn...trodde först att det kunde bero på att hon var understimulerad...men hon har bara stått i ett par dagar och hon kan tåla att stå i upp till 2 veckor!!

Jag är så himla nervös att det skall hända något medan jag är på jobbet!!

SNÄLLA HJÄLP!!! Finns det några tecken på att hon skulle vara dräktig!! Alla tips tas emot!!

Sv: Är mitt sto dräktigt???

Är hon tjock då? Det behöver dom ju ifs inte vara. Annars brukar man ju se på juvret, om hon har fyllt på. Du får väl ta en vet o kolla henne om du är orolig..

Som sagt, är hon tjock? har hon börjat fylla ut juvren? Det kan ju vara så att hon är skendräktig, då kan de oxå bete sig lite konstigt..
Jag håller med föregående talare; är du orolig, ta kontakt med en veterinär för att vara på den säkra sidan..
Lycka till!

Hon har gått upp rätt mycket...men jag har trott att hon bara ätit upp sig! Hon är väldigt elak mot valacken i hagen oxå han får inte komma i närheten av henne!! Hon har aldrig betett sig så här så jag är mega orolig!!

verkar ju onekligen som om det är ngt lurt.. det är ju två månader kvar till hon fölar i så fall.. Ring du veterinären.. skulle jag ha gjort. Fast man ska inte måla f**n på väggen, hon kan ju oxå vara skendräktig.

Skriv gärna igen om det nu är så att du ska bli mormor..!:angel:

Ja fast det vet vi ju inte heller om det är hon kan ju blivit betäckt i december så det kan ju vara dags.

Men jag skall kontakta vår vet så får hon titta på henne.

Är detta ett normalt beteende hos ston som skall föla eller som är skengravida??? Har aldrig haft ston förr och inte varit med om nån fölning heller så jag är rätt dåligt påläst inom det området.

det är såklart olika från ston till ston. Men personligen tycker jag hon beter sig skumt. Så antingen är hon skendräktig eller dräktig. Men jag är ju ingen veterinär och det är svårt att säga så här utan att ha sett hästen:angel:

Har det hänt något?
Var din häst dräktig? Hör gärna av dig igen :) *nyfiken*

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Dressyrsnack nummer 18
  • Skänkla mer?
  • Övningar ridskola lektioner
Tillbaka