Är Lövfen avlönad av SD?

Jag håller i stort med, arbete är en avgörande del av lösningen. Däremot är inte antal jobb fixt, utan jobb skapas i miljöer av tolerans, samarbete och aktiva insatser. Därför är snacket om vi och dem kontraproduktivt.
Att vi behöver nya arbetsplatser som hjälper till att finansiera vår välfärd är väl en självklarhet.
Men mantrat: Fixa jobb, är tyvärr bara ett mantra. Det är behov som skapar arbete, behov som har pengar så att man kan leja in folk.

Och därför kvarstår frågan, hur skapas dessa nya arbetsplatser åt de 100 000 nya som beräknas komma varje + att vi ska skapa arbetsplatser åt de nästa 400 000 arbetslösa som redan existerar.
Görs inget radikalt så har vi då 500 000 arbetslösa nästa december, 600 000 december 16 osv osv....
Så hur vill du lösa den knuten. Mantrat, skapa jobb, räcker inte. Följdfrågan blir då naturligtvis, HUR?

En del skapas av den efterfrågan som skapas av varje människa. Den stora delen skapas genom att vi bör reformera integrationen, arbetsmarknaden, innovationssystemen och villkoren för företag.

Antagandet att det finns en pott med jobb och sedan en annan pott med människor som behöver jobb är så förenklat att det blir helt fel. Det är människor som både skapar och behöver jobb.

Om normen blir att man ska stå i kö på arbetsförmedlingen och vänta passivt på att bli erbjuden jobb, så har du rätt. Men då är vi riktigt jäkla illa ute, oavsett hur många som kommer hit.

I Tyskland finns 41.5 miljoner sysselsatta. Till exempel.
På 80 miljoner innevånare så är det väl inte helt onormalt att lite mer än hälften befinner sig i yrkesverksamhet
I Sverige har vi väl någonstans mellan 4 och 5 miljoner i samma situation
Vad du verkar vilja genomföra är att vi på en femårsperiod skaffar fram ca 900 000 nya jobb.
500 000 migranter + de 400 000 som är registrerade som arbetslösa i Sverige idag ;)
Alltså att vi ökar antalet yrkesverksamma med straxt under 20% eller om man så vill 200 000 nya jobb per år.
Tufft!!

Senast ändrad:
En del skapas av den efterfrågan som skapas av varje människa. Den stora delen skapas genom att vi bör reformera integrationen, arbetsmarknaden, innovationssystemen och villkoren för företag.

Antagandet att det finns en pott med jobb och sedan en annan pott med människor som behöver jobb är så förenklat att det blir helt fel. Det är människor som både skapar och behöver jobb.

Om normen blir att man ska stå i kö på arbetsförmedlingen och vänta passivt på att bli erbjuden jobb, så har du rätt. Men då är vi riktigt jäkla illa ute, oavsett hur många som kommer hit.
Arbete i form av varor o tjänster måste av nödvändighet betalas av någon. Alltså denne någon anser sig behöva varan eller tjänsten.

Att på konstlad väg skapa tjänster som ingen har behov av (vill eller kan betala för) är på sikt ebberöds bank.

Läser SVD och nyper följande citat
"Om SD:s enda motstånd framöver blir att andra berättar att de är fascister, nazister och rasister, kommer de andra partierna att förlora. SD:s bästa stöd fås just nu från dem som inte orkar/förmår fundera på själva sakfrågorna, utan nöjer sig med att anklaga alla som lyfter frågor om tillkortakommanden kring migration och integration för att fiska i SD:s grumliga vatten"

Så jag är tydligen inte ensam om min analys ;)

Jag håller i stort med, arbete är en avgörande del av lösningen. Däremot är inte antal jobb fixt, utan jobb skapas i miljöer av tolerans, samarbete och aktiva insatser. Därför är snacket om vi och dem kontraproduktivt.

"Snacket" har hittills inte påverkat det vi ser mer än att SD from 2006 började fånga in röster - vilket inte hade hänt om det hade funnits sysselsättning.

Invandrarna har fram till idag haft alla möjligheter om de vill och kan.
De har, till skillnad från svenskar och av förklarliga skäl, en massiv budget och personalstyrka vars syfte endast är att hjälpa var och en av dem att komma framåt.
Sverige är fortfarande ett land där du kan göra en klassresa MEN det är otroligt mycket svårare för precis alla.
Aktiva insatser har vi haft i många år nu, öronmärkningen och inpumpningen av stora medel på just invandrargruppen startade accelerationen för många många år sedan. På den tiden när vi inte hade tillstymmelse av de problem vi har idag.
Det ena efter det andra arbetsmarknadsprojektet/insatsen har efter utvärdering påvisats vara i stort sett resultatlösa på den stora gruppen - och detta ifrån år som faktiskt varit just trygga och toleranta dvs innan svenskar började uppleva diskriminerande konkurrens/förfördelning, innan bostäderna tog slut, innan läkare och vårdplatser tog slut samt innan ytterområdena började falla ihop.

De invandrare som har företagsamheten i sig löser många gånger sin situation bla genom att starta och nystarta företag inom främst restaurang. Det hjälper emellertid inte situationen som helhet.

Det stora problemet i Sverige är att vi inte har någon sorts industri/idé/tjänst som skapar de stora tillfällena inom privat sektor.
Vi klarar inte ens konkurrensen utifrån så vi förlorar faktiska arbetstillfällena till utländska entreprenörer.
Det vi har idag, mycket tack vare invandringen, och som gjort att vi inte stannat helt är en tung konsumtion.
Om nu bara alla accepterar att vårt samhälle står och faller på konsumtion av varor och tjänster för att upprätthålla ekonomin
så är ändå utgångsläget att pengarna du handlar för inte ska vara bidrag.
Att staten går in och skapar arbetstillfällen inom offentlig sektor är inte bara fel men den offentliga sektorn kan inte växa hur mycket som helst om inte resurserna är oändliga.

En lösning som börjat nämnas är att helt sy om nuvarande arbetsmarknadskostym för att skapa flera tjänster av vad som faktiskt redan finns ex genom att anpassa löner och veckoarbetstid men det är en annan fråga som dessutom verkar tilltala minimum av invånare.

I sandlådan sitter Karlsson tillsammans med sina väljare och låtsas inte förstå hur vår demokrati fungerar.

mattias-karlsson.jpg

http://www.aftonbladet.se/nyheter/kolumnister/lenamellin/article19980605.ab

I sandlådan sitter Karlsson tillsammans med sina väljare och låtsas inte förstå hur vår demokrati fungerar.

mattias-karlsson.jpg

http://www.aftonbladet.se/nyheter/kolumnister/lenamellin/article19980605.ab
Det underliga är ju att allt talar för att han och hans parti begriper hur demokratin fungerar eftersom man lyckas med konststycket att gång på gång slå sina antagonister med häpnad, när de senaste % talen publiceras i tidningarna.
Vad so hände i riksdagen var om något en demokratisk process där olika inriktningar valde mellan tre alternativ och ett av dessa erhöll flest röster..Det är väl demokrati eller hur ;)
Att representanter från andra partier ogrundat skyller SD för att vara ett fascistiskt parti visar ju vem det är som inte behärskar demokratins spel , och istället surar till och skäller.

Är Löfven avlönad av SD.

@sjoberga
Vi skulle få stänga stora delar av den högre utbildningen på Tekniska högskolan i Linköping. En signifikant andel av professorer, forskare och lärare är invandrare.
Tips; de går inte att ersätta med en lågbegåvad, outbildad, arbetslös, bitter SD-väljare som tycker att invandrarna tagit hans jobb.

Inte är att förglömma är alla ideellt arbetande ;)

Vi skulle få stänga stora delar av den högre utbildningen på Tekniska högskolan i Linköping. En signifikant andel av professorer, forskare och lärare är invandrare.
Tips; de går inte att ersätta med en lågbegåvad, outbildad, arbetslös, bitter SD-väljare som tycker att invandrarna tagit hans jobb.

Det underliga är ju att allt talar för att han och hans parti begriper hur demokratin fungerar eftersom man lyckas med konststycket att gång på gång slå sina antagonister med häpnad, när de senaste % talen publiceras i tidningarna.
Vad so hände i riksdagen var om något en demokratisk process där olika inriktningar valde mellan tre alternativ och ett av dessa erhöll flest röster..Det är väl demokrati eller hur ;)
Att representanter från andra partier ogrundat skyller SD för att vara ett fascistiskt parti visar ju vem det är som inte behärskar demokratins spel , och istället surar till och skäller.

SD är ett fascistiskt parti. Det visar alla analyser och det är ledningen högst medvetna om.

Nu var artikeln ett svar på att SD hävdar att de tar ansvar när de istället väljer att skapa kaos. Läs gärna.

SD är ett fascistiskt parti. Det visar alla analyser och det är ledningen högst medvetna om.

Nu var artikeln ett svar på att SD hävdar att de tar ansvar när de istället väljer att skapa kaos. Läs gärna.
Eftersom du är så självsäker så frågar jag efter källa på det.

Sedan kan jag nog utan problem plocka fram sakkunniga tunga namn som hävdar att SD inte är ett fascistiskt parti.
Men först dina källor, alla analyser hävdar ju det, enligt dig ;) ;)

Bara som smakprov
http://magasinetneo.se/artiklar/sadan-ar-fascismen/

Skyldig till den texten Dick Harrison, och han gör här en analys som du tydligen bommat ;)

Senast ändrad:
Men det har ju diskuterats tidigare.
De finns dem bland oss som utan att blinka devalverar ord som fascist, rasist bara för att kunna använda dem som dräpande argument i sin argumentation.
Jag för min del anser inte att man ska till den förvrängning av sanningen som Orwell beskrev i sina böcker.
Ett svin är ett svin och förblir ett svin

Att hävda att SD är fascistiskt utan att kunna peka på ett fascistiskt partiprogram är i mina ögon ingenting annat än en lögn
.
Så vilka punkter i SD;s partiprogram är fascistiska ?

Det handlar ju inte om att bevisa något som håller i domstol.

Då bör man i anständighetens namn säga " att jag anser att"
Att många idag är förbittrade på vad som hänt och gärna vill, verbalt hämnas förstår jag.
Men när man går ut och säger att så är det, så får man finna sig i att bli ifrågasatt.

De finns dem bland oss som utan att blinka devalverar ord som fascist, rasist bara för att kunna använda dem som dräpande argument i sin argumentation.
Nej det är för att vi faktiskt tycker så. Vi tycker att SD är ett rasistiskt och fascistiskt parti, därför använder vi de orden för att beskriva SD.

Helt oavsett vad du tycker.

Tre journalisters debattinlägg mot min professors analys, bättre kan du ;)
fast jag kan plocka fram lägre valörer med

Tre journalister? Nej bara Henrik Arnstad. Internationellt ökänd fascistanklagare och ständigt kritiserad av statsvetare och historiker som till skillnad från Arnstad har relevanta examen och vet vad de pratar om. Han är en aktivist och inte akademiker. Däremot så brukar han ljuga om sina akademiska meriter och forskningsläget för att understödja sin aktivism.

Liknande trådar

M
Avel Så jag är lite smått förvirrad:confused: Idag är den första gången som vi betäckt. Vi hade blivit tillsagda att det skulle gå vilt till...
Svar
4
· Visningar
1 043
Senast: pettersborg
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama