Är katten sjuk???

Empalie

Trådstartare
Nu när snöovädret har kommit är inte min treåriga kastrerade hankatt inte så glad för att gå ut. Han brukar tidigare vintrar ova väldigt mycket inne. Men igår låg han inne hela dagen tills jag "kastade " ut honom så han fick kissa och bajsa. Äta ville han inte på hela dagen igår. Han ligger mycket på elementet men dricker inte särskilt mycket, hällde i vatten genom en spruta igår så jag är säker på att han får i sig vätska. Idag är han lika seg och hängig och bara sover i sin korg eller på elementet han har inte rört matskålen fån igår, varken mjukmat eller toorfoder. Finns det ngt man kan göra för honom, ge ngt uppiggande eller så. Han har haft analsäcksinflammation förut men nu syns ingening. Usch...blir så fundersam var tvungen att höra med er...tacksam för svar!:bow:

Sv: Är katten sjuk???

ja du...tycker du ska ge det några dagar. kan ju vara vädret som gör honom hängig. bara se till att han får vätska i sig. är du jätte orolig kontakta en veterinär

Katter kan väl bli sjuka nu när det är kallt precis som oss människor...Jag tror inte du behöver oroa dig, men fortsätt å försök få i honnom vätska. Ge honnom några dagar och bli det värre eller om det står still utan att han blir bättre så ring och prata med en veterinär. :)
Våra stallkatter är vill heller inte gå ut nu när det är så kallt och för första gången på länge bajsar dom faktiskt i lådan istället för att göra det ute...

:bump:

Katten har inte feber iaf men han är fortfarande inte riktigt pigg. Hn ligger bara och sover i sin korg. Han verkar inte må dåligt när ha sover utan verkar tycka det är skönt då han gosar till det och så.... Han hade 38.8 i temp.
:love:

Katten har inte feber iaf men han är fortfarande inte riktigt pigg. Hn ligger bara och sover i sin korg. Han verkar inte må dåligt när ha sover utan verkar tycka det är skönt då han gosar till det och så.... Han hade 38.8 i temp.
:love:

men i så fall hade jag tagit å väntat några dagar för att se hur det utvecklar sig...kan ju som sagt vara vädret som gör honom lite deppig.

Nu är det ju den 28/2,så jag hoppas att katten är bättre.
Men det låter som salmonella som min katt hade för ett tag sen.Läs mintråd "salmonella".

Ja ,då har min katt salmonella varje gång det är snö och minusgrader;) Tycker mer det låter som latmask:D

Ja ,då har min katt salmonella varje gång det är snö och minusgrader;) Tycker mer det låter som latmask:D

Jo,men min varken drack eller åt och gick inte på lådan.Efter ca 2 dygn börjar man ju att undra om det kan vara fel på njurarna,vilket kan leda till förgiftning ,vilket gör att dom kan dö.:crazy:

Hur har det gått med katten? Varför ringer du inte veterinären och hör med dem?

Liknande trådar

Övr. Katt Jag har haft katt i hela mitt liv (snart 30) och det har sällan varit några problem, det har mest flutit på. Därför blev jag nu lite...
Svar
13
· Visningar
1 941
Senast: cili
·
Katthälsa Hej! Jag har en hankatt som är ca 5 år. Han är en väldigt mysig katt som kan ligga jämte mig och sova hela natten i min famn. Han är...
2
Svar
28
· Visningar
2 747
Katthälsa För ett par månaders gick katten bort. Hon var utekatt och råttjägare. Plötsligt blev hon slö en kväll. Blinkhinnan täckte en del av...
Svar
2
· Visningar
3 521
Senast: Liten
·
Katthälsa Igår kväll insåg jag och sambon att vår katthona legat still i sin korg under hela dagen. Vi hade varken sett henne äta eller dricka...
Svar
11
· Visningar
2 717
Senast: Gimlan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Hemlösa hundar ökar
  • Senast tagna bilden XV
  • Muddypaws 24/25