Är jag riktigt galen?

T

Travanti

Jag har blivit erbjuden att få en häst.För ägaren har inte tid,och hon vet att den kommer till ett bra hem.
Det är klart man är glad,men man måste titta igenom nackdelarna.
Hästen är korsning halvblod/varmblod. Ser bara ut som ett halvblod.
Är 16 år. Inte så farligt då jag bara har hästen till skogsridning.
Den är krubbitare,men gör inget med remmen.
Ingen är ju perfekt..
Känner mig galen,och alla säger att det måste ju vara något fel på den om den är gratis,men behöver det verkligen vara så.Hon gick ju igenom besiktningen..
Ska jag helt enkelt skita i vad de säger och köra på det!

Sv: Är jag riktigt galen?

Om hästen är besiktigad så är det ju bara att tuta och köra!!!:D
Klart du ska ta hästen! Går det inte bra är det ju bara att sälja!:idea:

Samma sak hände mig...började med att jag var medryttare i knappt en månad sen så blev jag delägare för att ägaren inte hade råd att ha hästen, tillslut slutade det emd att ja nu är ägare till häste...hon gav bort honom till mig-dock utan hästpass och passande sadel så man kan ju säga att det var vad jag fick betala.
Känner du att du verklige gillar hästen och kan tänka dig att åka ut till den varje dag så kör till. tänk dock på outförsägbara kostnader!;)

Tack ja. Nuvarande ägare kanske tycker att du kommer att bli bra ägare till hästen.

Känner du och hästen varann och du tycker om den så finns det väl inget att tveka om? Det är bara att gratulera - du har ju fått en häst gratis! :)

Känner du att du har tid, råd och möjlighet bara tacka och ta emot.

Om du tycker om hästen och har möjlighet och tid att ta hand om den så tycker jag inte att det är någonting att tveka på....GRATTIS!;)

Tackar!
Jo,jag har tid,för min nuvarande häst åker till ny ägare på lördag.
Nje,jag känner inte denna hästen så väl..Ska nog vara på den säkra sidan och ta hem på prov innan jag skriver på något ändå..

äsch då, det behöver inte vara nåt fel på hästen heller, jag har fått tre stycken gratis!:)

Jag har också fått flera hästar gratis och dessutom skänkt bort ett par st till folk som passar hästarna bättre än vad jag har gjort!
Lycka till!

fick själv en häst i höstas, men måste säga att jag var snäppet värre. Det gällde ett varmblod som stått x antal månader pga senskada OCH hovsprickor :-0 hästen ifråga hade jag träffat ca 6-7år tidigare då det var en ouppfostrad HEMSK åringshingst som jag bestämde att jag aldrig skulle ha nåt att göra med igen (hjälpte till i stallet där han stod) Nu står han i mitt stall och är en härlig men tuff herre på 8år som jag börjat rida in... ödet kan spela en spratt ibland :-) Ska erkänna att ingen besiktningen gjordes heller. Det enda som följde med honom var grimman och jag stod för alla papper (ägarbyte och passansökning) alltså blev en gratis häst ganska dyr i slutändan :-)

alltså tycker jag att du absolut ska ta hand om hästen om du tycker om den, känner du har tid och har råd att ta hand om den.... Lycka till

Vilken dröm, att bli erbjuden en frisk fin häst bara sådär :) tacka och ta emot!

Om du tycker om hästen och har ork,tid och ekonomi så är det bara att tacka och ta emot! Om du får ha hästen på prov först så hinner du ju tänka och känna efter en period först innan du bestämmer dig. Och det går ju alltid att ge bort hästen till någon annan eller sälja den om det inte skulle fungera.

Är hästen besiktat så är den ju besiktat. Det är ju så dom flesta tar sina hästar man kan ju inte få en bättre undersökning om det inte gäller tävlingshästar så klart men dom kostar en hel del oxå.

Du känner ju tydligen hästen i fråga oxå så då känner du till en del av sjukhistorien oxå, brukar hästen vara frisk så fortsätter den nog med det ett bra tag till. Så jag skulle ta emot hästen om jag var du.

Det är egentligen inte jättekonstigt att få en häst gratis, summan man lägger på att köpa hästen är en liten struntsak i jämförelse med vad det egentligen kostar att ha den. tacka och ta emot och var glad över att förra ägaren visar förtroende för dig :)

(har inte läst alla inlägg)
Hur har det gått? Har du fått hästen nu? Hur funkar det? :)
Berätta!

Liknande trådar

Hästhantering Hej alla, långt inlägg och jag ber om ursäkt men har mycket att skriva. Jag har redan ett konto här på buke, men då detta känns alltför...
Svar
19
· Visningar
1 634
Senast: Freazer
·
Ridning Jag har rider en 10 årig valack sedan några månader tillbaka. Han är en korsning mellan varmblod och ponny av okänd ras. Vi fick en...
Svar
3
· Visningar
1 395
Hästmänniskan Gammal användare, men vill gärna vara anonym så ingen som läser det känner sig utpekad. Jag har en lång historia i hästvärlden med egen...
Svar
12
· Visningar
1 300
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
2 695

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka