B
Belli
Hejsan! Jag har en liten fråga, igentligen kan jag ju svaret själv men jag skulle vilja höra vad ni andra tycker. Jag har ridit i sammanlagt ca. 6-7 år, alla år på ridskola och två av åren delade jag och min styvmor på ett 9årigt varmblod. Sedan slutade jag för tre år sen pg.a minskat intresse. Efter det har jag klurat och funderat om det här med ridning, har varit riktigt sugen på att börja igen. Sedan hände det för ungefär ett halvår sedan att jag blevsjukskriven från skolan pg.a panikångest och hittade då en bekant som behövde hjälp i sitt stall ett tag och då började jag som skötare där nästan varje dag i två månader. I början var jag livrädd och vågade knappt klappa hästarna men allting slutade bra och jag började rida på en av hästarna lite då och då färutom att jag skötte fodringarna, stallskötseln och så. Bara vanlig motionsridning, tränade ingenting eller så. Hjälpte bara till under två månader för sedan skulle hästarna på sommarbete. Efter den här tiden känner jag verkligen att jag vill hålla på med hästar och ridning igen, det har oxå verkligen hjälp mig i min läkesprosess från panikångesten och jag är nästan helt frisk nu.. Skulle ni som ägare till häst, kunna tänka er att ha mig som medryttare, eller skulle ni viljat att jag tränat upp mig på allt först? Jag vet att ni inte känner mig eller sett mig rida, men utgå från vad jag har skrivit. Det här är ingen annons utan jag vill bara veta vilka som tror det skulle funka eller inte, och varför. Jag kan alla grunder i dressyr och hoppning, och såklart vanlig ridning + lite mer. Problemet är bara att jag har glömt mycket och inte tränat på nånting sen jag slutade rida, jag är inte ens riktigt säker än på hur jag får hästen att gå i form. Men med en bra medryttarhäst och tillgång till tränare så känner jag mig redo. Vad tycker ni? Vet att detta nu blev ett lååångt inlägg med kanske lite onödig information men hoppas någon orkade lästa
Senast ändrad av en moderator: