S
Swannie
Är lätt hysterisk och i behov av goda råd...I måndags när jag var ute och red pållen började han markera efter en stund, jag avbröt då, gick hem och ställde in honom och tänkte att han kanske halkat i hagen eller så. Men idag när jag kom ut i stallet var han jättehalt och ville inte gå alls, och vilade på vänster bak hela tiden. Nu vet jag han har ett löst benfragment i vänster has, därför beställde jag tid på djursjukhuset imorgon, var det dumt? Det är väl inte normalt att hästar går från ömma till superhalta när de inte ens ridits, om det inte är något allvarligt fel? Han är inte varm i något ben heller, har lite gallor men knappt det ens.
Borde jag ställa av honom och vänta ett par dagar, eller är det lika bra att åka direkt? Blir så nervös, eftersom det inte var länge sedan pålle nummer två dog av tarmvred...
Är det någon som har erfarenheter av operationer med lösa benbitar och är villig att dela med sig?
Borde jag ställa av honom och vänta ett par dagar, eller är det lika bra att åka direkt? Blir så nervös, eftersom det inte var länge sedan pålle nummer två dog av tarmvred...
Är det någon som har erfarenheter av operationer med lösa benbitar och är villig att dela med sig?