Är jag helt dum i huvudet...

Skugga

Trådstartare
... som ens ÖVERVÄGER en hund till i detta läge?

Alltså, en hund till har vi pratat jättemycket om, och vill gärna ha framöver eftersom båda tycker det är svinkul. Vi har en två-årig västgötaspets-tik idag som är välartad och vi trivs bra med. Vi hittar på mycket kul som tex lydnad, spår, agility utöver ett bra vardagsliv.

Just nu är jag sjukskriven minst åtta veckor framöver, troligen 10-12 veckor på grund av cellgiftsbehandling. Jag är hemma alla dagar utom 1 dygn/varannan vecka. Jag har redan gått 6 veckor så har koll på vad behandlingen gör med mig.

Så vad gör jag när jag har tid? Tittar på uppfödarsidor på nätet. Och då, förstås, snubblar jag över en tikvalp på 12 veckor som bara är RÄTT (stam, utseende, attityd, avstånd från oss, osv).

Jag VILL HA den.

Suck. Internet-förbud?

Kan man ha en 12 veckors valp och cancer samtidigt?

Förlåt frustrationen. :-)

Arrgh. Jag svarar ju JA, men ändå nej. :p

Sambon kom just hem och tyckte det lät som en bra idé. Nu fick jag ju ännu mer beslutsångest, hade varit lättare om han bara sagt jätte-nej med en gång så hade jag kunnat släppa det sen... :angel:

Jag tycker du kan vänta tills du är frisk. Det kommer alltid att finnas valpar du vill ha då också.

Joo, så är det ju!
Men - då har jag inte 12 veckors "ledighet" + 4 semester att gosa med valp...

Låter ju som ett utmärkt tillfälle att skaffa valp. Jag antar att du jobbar heltid när du blir frisk, och då är det inte lika enkelt att skaffa valp.

känner du att du orkar och får stöd av sambon tycker jag att du ska köra.
Lycka till att kämpa på med din sjukdom!

Orkar du? Inte bara det att gå ut med den utan orkar du ta tag i när den springer och äter skor, pinkar inne och allt valpar gör och ändå vara okej med det? I så fall så: Ja! Självklart!

... men ni skulle ju också säga att det var en jättedålig idé och att jag skulle glömma den lilla valpen... :D

Buke är fel ställe att få varningar inför valptankar. Vi är många som kan intyga det ;)

Jag skulle vilja säga att en valp under cancerbehandling nog kan vara en strålande idé. Bättre glädjespridare får man leta efter och om det är nått man behöver under en cellgiftsbehandling så är det distraktion och valppussar!

Jag tycker det låter som en bra idé! Om du känner att du orkar!
Det piggar upp med valp och du får något annat att tänka.
Min underbara mormor fick bröstcancer och vi passade då på att köpa en valp till henne då hon pratat om det jätte länge. Nu är hon helt frisk från cancern och kan inte prata om något annat än hennes älskade lilla "Sudden".
Lycka till hur du än gör! :)

:D Jag förstår känslan! ;) Men när jag gick igenom cellgifter så blev jag snäppet sämre vid varje behandling, nu tappade jag rätt mycket i blodvärden så det var antagligen det som gjorde mig allra mest trött men det kan vara bra att ha i bakhuvudet. Och jag ville inte vara ute bland folk så att socialträna valpen kan blir lite omständigt. Men jag fick cellgifter från februari, alltså värsta sjukdomstiden så jag höll mig långt ifrån alla som kunde tänkas vara det minsta förkylda. ;)
Men utöver det så kan det absolut fungera med valp, jag hade visserligen ständigt dåligt samvete över våran vuxna hund under den tiden, men en valp kräver ju inte lika mycket fysisk motion som en vuxen jakthund direkt från jaktsäsong...

Jag skulle säga nej, risken är att du reagerar annorlunda längre fram i behandlingen. Cellgifter kan vara riktigt tufft.
Om du orkar och har sambons stöd och hjälp, ja då är det väl en annan sak.

Buke är fel ställe att få varningar inför valptankar. Vi är många som kan intyga det ;)

Jag skulle vilja säga att en valp under cancerbehandling nog kan vara en strålande idé. Bättre glädjespridare får man leta efter och om det är nått man behöver under en cellgiftsbehandling så är det distraktion och valppussar!

Håller med Migo här och valpar sover faktiskt mycket - mer energi behövs när dom kommer upp mot tonårsperioden ;)

Jag ska ringa och prata med uppfödaren till den tilltänkta valpen ikväll (hoppas halvhjärtat att den är såld... :angel:)!

Har också haft cellgifter sen februari, har därför rätt bra koll på kroppen vid det här laget. Försämring vecka till vecka märker jag inte så mycket av, som tur är. Även de sämsta dagarna fixar jag lite hemma, går ut med hunden osv och tror mig orka valp. Risken finns ju att jag blir sjukare, förstås, eller får nån infektion tex. Fast det vet man ju aldrig? Jag kan ju bli påkörd i morgon, liksom.

Sambon säger kör, likaså mina föräldrar (som var anti hund numer 1) och min tränare på bruks. Jag fortsätter vela. :p

Får man ens impuls-köpa en valp? Förra valpen hade jag/vi planerat i ett års tid! Denna har ju bara dykt upp. Är den andra hunden gammal nog för en lillasyster (hon är två år)?

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka