Är jag Gravid?

undertheskin

Trådstartare
Hej jag är 19 år och undrar nu om jag är gravid.

Mår illa nästan varje dag men inte så jag kräks. Har haft en metallsmak i munnen i 3 dagar nu och all mat smakar underligt på grund av detta. känner starka dofter som t.ex öl men min pojkvän känner inget fast han är i rummet samtidigt. :confused:

kissar även ofta och är varm hela tiden och klarar knappt av att ha morgonrocken på mig längre, då svettas jag som en gris.

Har dock inte testat mig då det är 2 veckor kvar till mensen.

Någon av er som har haft liknande symptom och tror ni att detta kan vara tecken på grviditet? :)

Sv: Är jag Gravid?

Som du nog förstår själv är det omöjligt för oss att svara på det.
Ja det låter som tecken på graviditet,

MEN

Med en normal menscykel har du ägglossning nu, om du har två veckor kvar till mens, och då är det alltså typ noll procents chans/risk

Hur lång cykel har du? Om du har "normal" cykel, dvs 28 dagar, bör du inte ha kunnat bli gravid fören precis i dagarna. De allra flesta känner inga symptom fören i samma veva som mensen ska infinna sig, dvs ca 2 v efter befruktningen.

Det låter med andra ord osannolikt att du redan nu skulle ha graviditetssymptom.

mensen brukar komma efter 25 dagar ca. Men jag är ven trött och har varit det i några veckor, har svårt att komma upp till skolan och har även somnat på jobbet en gång fast jag har sovit i måånga timmar innan jag går upp. Brukar vara pigg och så alltid.

fick även en liten blödning för ca 1 ½ vecka sedan (inte mensen för den hade redan varit då) och varade i ungeför i 3 dagar.

Man kan ju även ha mensliknande blödningar fastän man är gravid. Så det kan ju vara möjligt att din förra mens var en sådan.
Testa dig!

Jag tycker det låter som att du har järnbrist helt enkelt. Pröva Blutsaft, smakar gam men är skitbra.

Testa dig med gravtest när det är dags för dig att ha din mens. Är det negativt, vänta ett par dagar eller så till och testa dig igen. Är det negativt igen, så kan det vara järnbrist. Det finns receptfria järntabletter att köpa på Apoteket. :)

Har testat mig men det var negativt, dock tror jag att det fortfarande är för tidigt. Har även börjat fått massor av finnar vilket jag aldrig brukar få, har jasmine som preventiv medel och har aldrig fått finnar utav det. Känns skumt..:confused: Men kommer inte mensen inom ca 10 dagar testar jag mig igen. :D

Funderade på det där med illamående och järnsmak. Min bror får ofta anfall av näsblod. Dagarna före kan hända till och med 1 vecka så kan han känna sig illamående, trött och har metall/järnsmak i munnen.

Funderade på det där med illamående och järnsmak. Min bror får ofta anfall av näsblod. Dagarna före kan hända till och med 1 vecka så kan han känna sig illamående, trött och har metall/järnsmak i munnen.

Näsblod så ofta brukar tyda på järnbrist, tycker du ska föreslå järntabletter till honom för att se om det blir bättre. Man kan även bli trött av järnbrist.

Liknande trådar

Kropp & Själ Alltså jag är 42 år, har haft jättelite mens - så jag klarar mig med trosskydd i alla fall i 8 år nu. De senaste åren har jag inte haft...
Svar
11
· Visningar
1 781
Senast: Trissa
·
Katthälsa Ursäkta för långt inlägg! Lite bakgrund: Vi adopterade vår (inne)katt från ett katthem han var då fyra år gammal (idag 12 år). Han har...
Svar
0
· Visningar
1 609
Senast: Safir
·
Hästvård Nu ser det ut som så att vi kommer hämta hem ett sto på 17 år, det är av en vän som känner att hen ej har tid, erfarenhet och ekonomi...
Svar
4
· Visningar
2 011
Senast: NotlikeI
·
Gravid - 1år Jag tror det här forumet passar bäst till min fråga, har någon här varit "skengravid"? Jag tänker att hundar ju kan bli skendräktiga och...
Svar
11
· Visningar
7 232
Senast: Tora
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka