Är jag gravid? Läsa av grav. test...

N

Newbie

Frågar på detta forum eftersom jag antar att de flesta här har läst en grav test ngn gång...

Bakrund:
Hade vid ett par tillfällen oskyddat, avbrutet, sex under mitten av okt-ca 20 dec. Väldigt dumt eftersom jag inte vill bli med barn och ej använder p-medel... men den diskussionen kan vi strunta i nu, det är som det är.

Mensen kom under den tiden som vanligt, så inget konsigt alls. ca 1 vecka in i januari fick jag mens sist. För att vara på den säkra sidan gjorde jag ändå ett test, ca 13:e jan. Det var helt klart negativt.(ett clearblue test)

Nu skulle ju min mens ha kommit i förra veckan, men gjorde ej det och jag börjar bli lite orolig...
Har ätit lite dåligt med kött, grönt samt haft lite stress senaste två veckorna, så kan bero på det, mensen är oftast väldigt regelbunden men förekommer att den är lite sen ibland. När jag flyttade utomlands så kom den tex. inte alls en månad.

Tog ett rfsu-test idag men fattade inte riktigt vad det visade eg.

Kontrollstrecket var som det skulle.... men sedan kom inget till streck där jag trodde det skulle vara om jag var gravid. var dock lite svagt rosa längre ner på stickan, under den lilla plastfilmen som "pilarna" och maxsträcket är på, är det positift eller bara en tillfällighet att det blev lite mörkare?

Visserligen var detta kvällsurin, men om jag varit gravis i minst 1,5 månad så borde det väl fungera ändå?

Sv: Är jag gravid? Läsa av grav. test...

kollade lite på bilder på google.... verkar som att man kan behöva både höksyn och färgmanipulera bilder för att positift streck ska synas, kollade inte SÅ noga, kunde bara inte se ngt uppenbart, kan det vara så att jag missat ett streck? Det har gått så pass lång tid att det skulle vara ett ganska tydligt streck tänkte jag, eller?

Det som är rosa där längst ner är väl en upphöjning? Vet att jag också reagerade så på mitt, men sennär jag kolade noare var detet veck i plasten.

Hade du sex i januari? Annars är det väl liksom en omöjlighet, mens, + negativt test och sen inget sex är nog svårt att bli graviditet ;)

Sen RFSU är skit, jag har testat med dem vid två graviditeter, båda blev superdiffusa svar, man kunde ana ett svaaaaagt streck om man vinklade. Sen köpte jag clearblue och testade samma dag och det bliv väldigt tydliga plus.

Jag har gjort ett antal sådana test, och blev som du lite förvirrad första gången.
Men om det inte är ett streck bredvid kontrollstrecket så är det negativt.
Det där rosa under plasten blir på alla test, och är inget testtreck. Så du är nog rätt säkert inte gravid.

Ja, det var lixom lite tjockare där det andra rosa var, och verkade vara lite väl långt ifrån kontrollstrecket...

Inget sex i januari alls, så ingen risk att jag blev gravid då. Men vet ju att man kan få blödingar även som gravid så ville inte utgå från att mens=inte gravid, därför jag testade då (helt klart negatift med CB).

Men kanske ska göra ett till CB för säkerhetsskull då? Om rfsu inte är så bra...
Eller borde även rfsu ha givit utslag så långt in på en ev. graviditet, det är alltså nästan 2 mån sedan sist jag hade sex (hemska tanke) så borde väl ha nått upp i tillräckliga hhormon nivåer?

Ingen som akn lugna ner mig och säga att testen definitift skulle visa positift vid ev. grav när det gått så lång tid?

Testade på med CB förra gången? Då skulle jag tro att att du inte är gravid, men om du är så orolig kanske det är lika bra att du testar igen med CB för at vara helt säker :)

Ja, första gången jag testade, tror det var 13:e jan, så var det ett CB och det var negatift. (var ifs inte det digitala, utan det vanliga, om det gör skillnad)

Har ett liggande hemma.. så aknske ska testa för att lugnaq mig.... hehe

Om det var 2 månader sen du skulle blivit gravid i så fall så skulle de definitivt ge utslag på graviditetstest.
Du skulle vara i v.8-10 och förmodligen må illa/kräkas och vara jättetrött förutom + på stickan.

Du skulle vara i v.8-10 och förmodligen må illa/kräkas och vara jättetrött förutom + på stickan.

Eller så är man precis som vanligt så det är nog inget säkert tecken. Jag mådde aldrig illa och särskilt trött var jag inte heller :p

(Men visst, sammantaget med negativa test så är det nog rätt lugnt.)

Men kännde du inte av det alls? var allt precis som vanligt?

Jag "känner" mig inte gravid.... hur det nu känns.... allt är som vanligt förutom en försvunnen mens... kanske bara har tappat den ngn stans :P

Svårt att svara på eftersom jag ju trots allt visste att jag var gravid :p Tuttarna ömmade lite men det kan de göra i perioder annars också. Däremot växte min mage tidigt och jag fick också en rätt stor mage. I övrigt så, nej. Jag gick i skolan som vanligt. Jobbade som vanligt, tungt jobb på lager. Var i stallet och red som vanligt. Gick på fotboll som vanligt. Åt som vanligt.

Fyra barn har jag och har inte haft ett enda symtom på graviditet av de här första, har iofs inte haft foglossningar, halsbränna eller sånt heller. Men inte en minuts illamående, ingen trötthet, inga ömma bröst.

Så visst kan man vara gravid utan att märka något alls.

Tuttarna ömmade lite men det kan de göra i perioder annars också. Däremot växte min mage tidigt och jag fick också en rätt stor mage.

JAG ÄR GRAVID JAG ÄR GRAVID!!!! :bump::bump::bump:

Skojade bara;), stor mage och jästa tuttar är tyvärr mitt vardagstillstånd numera, dessutom är jag både steriliserad och lobotomerad (tagit bort livmodern, ja jag vet att det heter nåt annat, men kom inte på vad....;))
så jag är ute ur räkningen sen länge...

Gå till BM, ta ett av deras stickor (=gratis) samt, OM det är ett plus, beställ tid för UL så du vet NÄR du blev gravid, och kan forma ditt liv utifrån dessa resultat.

Hallå tjejen, det KAN vara lite bråttom...

Tänker på dig. Kram.

Jag gjorde ett CB imorse, det var negatift... så jag borde väl inte ha ngt att oroa mig för? har ju gjort totalt tre negativa test...börjar tro att avsaknaden av mens beror på ngt annat...

Inser ju oxå att om jag är gravid så är det bråttom.... med tanke på att jag ju inte vill ha barn.

Att gå till Bm är inte så lätt som det kan verka, är nämligen inte i sverige och folk här kan ofta inte ens engelska....

Men om man nu tänker tillbaka på att jag ju faktiskt haft mens en gång sedan sista möjliga tillfälle att bli gravid på, är det möjligt att detta var en sådan blöding man kan ha när man är gravid? Det var ju som en vanlig mens, men det kanske det brukar vara även för gravida....?

Men om man nu tänker tillbaka på att jag ju faktiskt haft mens en gång sedan sista möjliga tillfälle att bli gravid på, är det möjligt att detta var en sådan blöding man kan ha när man är gravid? Det var ju som en vanlig mens, men det kanske det brukar vara även för gravida....?

Du har haft mens samt gjort tre negativa graviditetstest.

Jag tror inte att du behöver oroa dig. Anledningen till att din mens flugit sin kos beror antagligen på den stress som du utsätter din kropp för genom att noja över en eventuell graviditet. Då kan den försvinna.

Jag har oxå tänkt på det... men började eg. inte oroa mig förrän den var flera dagar sen redan. Att den fortfarande inte kommer kan ju såklart bero på att jag oroar mig....

så anledningen till att jag oroar mig var att jag inte hade oroat mig innan den försvann.... ..

Men det är fullt normalt att mensen rubbas ibland. Jag har haft stenkoll på min mens i flera år, men helt plötsligt i Januari så kom den en vecka för tidigt. Den här månaden också. Den har flyttat sig lite i tiden av någon fascinerande anledning.

Antagligen så var din mens bara lite rubbad, men nu med all stress så blir den ännu senare.

Luuuuugna ner dig lite. Andas och njut över att slippa den ett par dagar till. Då ska du se att den jäveln dyker upp helt plötsligt. :angel: :devil:

Liknande trådar

Gravid - 1år Nu är jag lite pirrig i magen... Jag och min sambo vill gärna ha barn och har tänkt oss en knodd som nästa år, vi har dock inte börjat...
2
Svar
26
· Visningar
4 297
Kropp & Själ Ca en-två veckor innan förra mensen glömde jag ett p-piller och hade oskyddat sex nån dag efter. Pillret togs så fort jag kom på att det...
Svar
9
· Visningar
1 642
Senast: mafias
·
Gravid - 1år Jag vill absolut inte att mitt mer välkända nick här på Buke ska förknippas med den här tråden, då jag har vänner här på forumet, men...
Svar
6
· Visningar
1 715
Senast: Fundersam_
·
I
Övr. Barn Vet egentligen inte vad jag vill med denna tråd eller om den ligger fel... ingen aning men jag känner att jag behöver få tips och råd om...
Svar
3
· Visningar
1 092
Senast: isaacmydog
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama