Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Min fot behöver antagligen röntgas och husläkaren har ingen röntgen. Så då hamnar jag väl på akuten? Känns onödigt, så akut är det ju inte men jag tänker att jag behöver vård.
Det här. För mig låter det som ett självkänslaproblem, inte som ett problem som har med läkarbesök att göra. Det som behövs tror jag är att du lär dig att ta plats i tillvaron på många områden, t ex i vården.Jag känner mig som en simulant som egentligen bara är en hypokondriker.
Jag tänker att akuten är för akuta grejer, alltså om du typ har brutit foten och inte tror att du står ut med plågorna tills du kan söka vård på hälsocentralen. Jag är likadan, hatar verkligen att söka vård, men om man nu måste, så är det tyvärr hälsocentralen man brukar tvingas gå till. Om du behöver röntgas kommer de skriva en remiss, bedöms det som bråttom får du säkert tid redan samma dag. Hoppas det går bra!Min fot behöver antagligen röntgas och husläkaren har ingen röntgen. Så då hamnar jag väl på akuten? Känns onödigt, så akut är det ju inte men jag tänker att jag behöver vård.
Nej det är du inte jag är likadan har varit på sjukhus eftef några olyckor annars har jag bara gyn och tandläkare i min journalAtt inte vilja besöka läkare i "onödan"? Jag verkligen hatar att gå till läkare. De gånger jag har besökt läkare är det när jag varit riktigt dålig. Jag känner mig som en simulant som egentligen bara är en hypokondriker.
Min fot behöver antagligen röntgas och husläkaren har ingen röntgen. Så då hamnar jag väl på akuten? Känns onödigt, så akut är det ju inte men jag tänker att jag behöver vård.
Dottern har jobbat på akuten här i stan och hon följer med mig om det blir sämre imorgon.
Men det var väl en hel vecka sedan som du skadade foten? Och du har fortfarande stora besvär? Självklart ska du söka vård !!Min fot behöver antagligen röntgas och husläkaren har ingen röntgen. Så då hamnar jag väl på akuten? Känns onödigt, så akut är det ju inte men jag tänker att jag behöver vård.
Det är i sådana fall som 1177 är jättebra.Min fot behöver antagligen röntgas och husläkaren har ingen röntgen. Så då hamnar jag väl på akuten? Känns onödigt, så akut är det ju inte men jag tänker att jag behöver vård.
Sök för det nu innan det är för sent. För flera år sedan fick min fot stryk. 1177 sa åt mig att absolut inte åka in. Tror människan ansåg att orsaken till olyckan (en hund som slog i insidan av foten med en ganska rejäl kraft) var lite för fånig för att kunna ge en större skada. Det här var flera år sedan och jag har fortfarande problem.Min fot behöver antagligen röntgas och husläkaren har ingen röntgen. Så då hamnar jag väl på akuten? Känns onödigt, så akut är det ju inte men jag tänker att jag behöver vård.
Har du arbetsskor eller skyddsskor? Är det klassade skyddsskor så är det olagligt att inte ge personalen passande skyddsutrustningJag uppsöker ytterst sällan läkare men egentligen behöver jag det
Jag har väldigt ont i fötterna och behöver nog nya arbetsskor
Dom skorna jag fick från arbetsgivaren kunde jag verkligen inte gå i men för att få bättre skor krävs ett läkarintyg
Och det drar jag mig för för det känns verkligen super löjligt att besvära en läkare för det
Jag har ju aldrig sökt vård eller sjukskrivit mig för att jag har ont i fötterna jag har dock varit hos två två fot terapeuter och fått sulor utprovade på egen bekostad och jag vet ju varför jag har ont i fötterna
Det är pga jobbet
Så jag går i mina sju år gamla skor som förvisso ger mig mindre ont än de nya skorna men tja sju år gamla skor är kanske inte de bästa
För sju år sedan fick vi prova ut bättre skor utan läkarintyg de arbetsgivaren tillhandahåller är faktiskt ganska usla det är många som har ont i fötterna på jobbet
Nu gav jag dessutom tillbaka de gamla skorna efter bara två dagar för jag stod inte ut så antar att chefen dessutom kan hävda att jag inte försökt tillräckligt kanske
Ja jag har skyddsskor och jag får skor som jag får ont i fötterna avHar du arbetsskor eller skyddsskor? Är det klassade skyddsskor så är det olagligt att inte ge personalen passande skyddsutrustning