ako
Trådstartare
Halvblodsstoet som helklipptes i början av december (m a o för 3 månader sedan) har fått början till skav på manken av täcket. Har testat lite olika varianter, bl a fleecetäcke inne på natten, men även det glider lite o trycker där hon börjar få skav. Häromkvällen tog jag därför helt sonika och lät henne sova naken. På så sätt får hon ju vara utan täcke den del av dygnet när hon är inne. Ute är hon givetvis påklädd för att skyddas från blåst o nederbörd. Hon ÄR ju onekligen klippt...
Nasse (ja, det ÄR en häst, inte en gris . Hon heter eg Narciss) ser glad ut på alla sätt o temperaturen i stallet är 6-7 grader. Undrar dock vad ni tycker? Är jag klallblodig o grym? Är det bättre med täcke o ev mer skav än med naken inomhus o ökad chans att skavet kommer av sig INNAN det blir sår? OBS: Jag har klätt på mer ludd på täckets mankdel...
AKO- som en kossa mellan två hötappar...
Nasse (ja, det ÄR en häst, inte en gris . Hon heter eg Narciss) ser glad ut på alla sätt o temperaturen i stallet är 6-7 grader. Undrar dock vad ni tycker? Är jag klallblodig o grym? Är det bättre med täcke o ev mer skav än med naken inomhus o ökad chans att skavet kommer av sig INNAN det blir sår? OBS: Jag har klätt på mer ludd på täckets mankdel...
AKO- som en kossa mellan två hötappar...